2014-05-25

Part / Del 38. Fredag.

Morrn.

Resan till Mallorca.

Fredagen 21 Mars.

Dag 38.

Vaknade tidigt, inga näsproblem, vädret ser också bra ut.....nu klockan 06.00,
är det fortfarande kolsvart ute, det ljusnar sent i syden.
Om vädret håller, eventuellt Son Ferrer marknad.
Bilden togs kl. 07.10, ganska mulet, men......

Rose-Marie ringde och undrade om jag skulle till marknaden i Son Ferrer.
Jag kunde få "sitta på" som man säger i Norge, det var en till som skulle dit,
en äldre dam från Nord-Norge.


 Ros till salu....
Bacalao...ser inte ut....

Jag gillar tomater, mycket.

 Flotta tomater

Serrano skinka, säljes det många per år.
 Bröd ska alla ha varje dag, och det här brödet ser gott ut. 

 Äpplen, ser goda ut.

   Trädgårdspynt....

Bordskicket har en del att önska,
lunchplatsen tillhörde ett av försäljningsstånden på marknaden.


 Vildblommor vid den gamla pumpen.


En gammal vinddriven vattenpump till jordbruket.



Torkade tomater, tycker dom verkar dyra. € 18.00 pr. kg.


Detta är Rose-Marie, sjuksköterska, textilkonstnär, hon
har en liten Ford Fiesta, som hon kör lite hit och lite dit.
 En dam som bor på samma hotellet, kommer från området
Bodö - Fauske i Nord-Norge. Minns inte namnet....


Smakprov en av damerna delade med mej.

Två små öar som ligger utanför Santa Ponça.
Illa d’es Malgrat, den stora, den lilla heter Illa des Conills.


Eftermiddagen var blåsig och kall, inte mycket skön.

På vägen tillbaka så ville Rose-Marie in på EROSKI för handla lite,
hon ville ha färsk fisk och en "massa" vatten, och hjälp med att bära...
 Hummer, levande.

Mellan mål på Acapulco.

"Ingen flamenco i dag"

Jag festade med ett besök på Burger King, inte mycket fest.
jag var inte speciellt hungrig, dessutom så var mitt matförråd
inget att visa i Eurovision, det är liksom bara i dag och i morgon kvar.

Var en liten tur inom Acapulco, innan jag gick hem.

Jag skulle också checka bagaget, vikten är med SAS,
Min kamera hänger på magen, den väger 1 och ½ kilo.
en liten ryggsäck på 8 kilo i "hytten",
18 kilo i bagagerummet på planet. 
Jag hade fått låna en bagagevåg av Anne, innan hon reste hem.

Näst sista kvällen på rummet, släckte tidigt.

Inga kommentarer: