2014-05-24

Part / Del 34. Måndag.

Morrn.

Resan till Mallorca.

Måndagen 17 mars.

Dag 34.
Fint ute, klart.
Vaknade utvilad efter en natt utan avbrott, ingen blödning. Skönt.
"Fan tro’t, sa Relling."
Jag tog min vanliga morgonrunda  till Blau Press och Acapulco.

"Min" gata, fin morgon, blå himmel.


Fick både kaffe och "blaska".

 Akutmottagning 24 timmar, inget annat...

 Sopgubbarna "gömde" BMV:en, den hindrade deras arbete,
hoppas att ägaren fattade vinken....


Jag kom tillbaka och satt en stund på min balkong när märklig molnbank
drog in i bukten.
Mellan den första och sista bilden i sviten av 5 bilder tog det  10 minuter.
( från 11.12 till 11.22) sedan skingrades alltihop. Märkligt fenomen.






Klickbara bilder.

Min privatchaufför Rose Marie ringde på interntelefon
och undrade om jag ville åka med till Palma Nova, hon skulle hjälpa
någon med ett privat sjukbesök, och det skulle bli en del tid som jag kunde
använda till mitt privata fotouppdrag.
Det är inte den långa resan dit, ca. 15 minuter.
Första bilden från Palma Nova......

Ett muralt konstverk. Palma Nova ligger i samma
kommun som Santa Ponça.


"Randig himmel."



En av badstränderna i Palma Nova. 

Jag gick på bar, kaffesugen.
Detta var sista bilden från Palma Nova.
Någon som tror att jag var imponerad av Palma Nova?
Som jag skrev i mitt lilla notishäfte, "stort tivoli, inte koselig/trevligt".
Jag tog mig tillbaka där jag lämnat R-M, jag satte mej  i solen och hade det gott,
hon kom efter en 10-15 minuter.
Hon ville gå och äta, hon visste ett bra ställe där dom pratade svenska.
Vi var fortfarande kvar i Palma Nova, det blev den "svenska pizzabaren"
Pizzan var OK, med ett litet glas vin.

Solnedgång bakom hotellet, bilden togs klockan 18:50.

Kvällsfika på den vanliga platsen, Acapulco, inget starkt i dag.
Endast ett glas vitt.
Nu går veckan fort......;-))

Inga kommentarer: