2014-05-04

Part / Del 19

Morrn.

Resan till Mallorca.

Söndagen 2 Mars.

Del 19.
Nu har min resa kommit till mitten, bara resten kvar.
Den sista veckan har inte varit särskilt bra om jag tänker väder.

Den svenska damen som har egen bil, har erbjudit mej transport
till flygplatsen den dagen jag ska hem, endast € 25:-,
egentligen inget "opris", "från dörr till dörr" en söndagsmorgon.
Det är cirka 30 km. "en väg" till flygplatsen.
Taxi priser enligt skylt på taxi € 38, på dagtid jag vet inte om det tillkommer
hämtningsavgift till hotellet och ev. söndagstillägg.
Förmodligen lite + +.

Mobilbild. Svårt att hålla "rakt".

Tallprocessionsspinnarens födelseplats högt upp i ett träd.
Detta är ingen procession, bara turister.

Satt med reselitteratur efter min lilla lunch.


Jag satt på "Mozart" i morse, så kom Anne förbi och undrade om
jag ville vara med på en sen lunch med andra svenskar som
bodde i Palma Nova och var på besök i Santa Ponça.
Det var gamla vänner till Anne.


Någon hade jag förmodligen sett tidigare i Gudö Tyresö, ett slag grannar, men jag flyttade därifrån 1992....
Det blev "krull" med notan.....
En sak tycker jag var "rart" vi var 10 st. Man ville splitta notan på 10.
Jag menar det är fel, någon "köpte" mat för €17+ bröd+ vin+ kaffe+ dessert+MVA/Moms, och betalade € 17:- totalt, dålig stil menar jag.                  

Jag personligen köpte Paella € 9:- + bröd+vin+kaffe,betalade € 17:-
Klicka på bilderna.




Maten var inte OK,  halvvarm, inget att visa i Eurovision. Tyckte jag.
Hasse med "bordsdam". Hon medföljde sällskapet,



Någon som tycker det ser gott ut?

Hela kalaset klart vid 16.00 tiden.

Efter middagen blev det shorts o T-shirt, vädret hade blivit bättre.

Min kväll avslutades på Acapulco. Med den vanliga blandningen.

God Natt.

Inga kommentarer: