2014-05-25

Part / Del 36. Onsdag.





Morrn.

Resan till Mallorca.


Onsdagen 19 mars.

Dag 36.

Morrn.
Vaknade 05:30 !, "sprek som en fåle".
Ordnade frukost eftersom det inte är värt att försöka att sova nu....
Jag hade flera alternativ the eller nescafe, juice eller öl, det blev inte öl.
Det blev the.
Jag hade pumpernickel, skinka och ost tomater, 
så jag skulle orka till första rasten... 
Målet i dag var en tur till Andratx, och marknaden där.
Var inte motiverad att åka med R-M, åka ensam innebar att jag bara hade
mej själv att tänka på, kunde åka hem när det passade mej.
Jag skulle också köpa några presenter till Gina.
Jag skippade Acapulco, det var två busstider som skulle funka,
den första var klockan 09:10, den andra var 09:35 med buss nr. 102, 
Santa Ponça var första stopp för bussen som kom från Palma.


Pålastning för vidare transport.

Endast ståplatser kvar.
Hej då, busstationen i Santa Ponça.
Kinesiska sol...?

Klickbara bilder.
Halsdukar, an masse.
Färdig, matsedel på olika språk, humoristisk.... 



Sista cafe con Leche i Andratx.....



Apelsiner 5 kg € 3:00

Frukt i stora högar....



Sommaren närmar sig, dags att plantera.

Tomma fruktlådor.

Damen förmodligen känd, samma stånd varje vecka.


Först på bussen, välja plats, skuggsidan....


Hello Girls, flamenco tonight?





Not, with that shoes....



NO, no flamenco tonight....

Cafe Mozart, en lätt lunch, i väntan på Bockwürst....

Så såg den ut, mumsich.
Hela packen € 6.30,  55:- NOK inkl. dricks.


Mitt eget lilla "kök" på hotellet.
Bilden inte skarp....1/8 sek.....

Den vinflaskan köpte jag på vingården, gott.
en ½-flaska € 6,00.
Min framtid på Mallorca är ett oskrivet blad, de sista dagarna.


Så blev det, samma uppslag, som info jag hade B i välskrivning.
Bilden togs den 25/5-14



Middagen den dagen köpte jag på "Cafe Okay 1984"
Pollo - cipolla - patata - maiz - tamata - vino.
Noll sås, det finns i flaskorna i bakkant på bilden.

Deserten intogs tvärs över gatan på Acapulco.
"2 bruna"  Dos marrón, Cafe con leche, un cognac. Por favor.

Jag har inte noterat någon släckningstid......

Inga kommentarer: