2014-05-10

Part / Del 26. Söndag.


Morrn.

Resan till Mallorca.


Söndagen 9 mars.

Del 26.
Klockan 07.00, klar himmel, hoppas att temperaturen hänger med.

I dag om exakt 2 veckor klockan 8.45 ska jag dra från
det här hotellet med Rose-Marie till flygplatsen,
Son Sant Joan Airport, PMI, ca. 9 km. öst om Palma.

Klickbara bilder ett klick stor bild, 2 klick helbild. 



En färgfläck vid kajkanten.
Santa Ponça vid kl. 08:10, godväder?


Fint väder på söndagen, här går jag oftast när jag ska hem.

Här är mitt favoritställe, nr. 1.  Trevliga karlar.
Snabba, vet vad jag vill ha.
Tyvärr stängt söndagar.....


Min närbutik, tvärs över gatan.

Här är den andre, Alltid öppet, från morron till kväll.
Bara tvärs över gatan. Gatunamnet är ett litet "aber",
Ramon De Montcada, något långt, föredrar "Min gata".

Här var jag kund alla dagar, Blau Press, hade många tidningar att välja på..
Tyvärr inga svenska eller norska, kanske senare på säsongen.
Öppet från 09.00-15.00.


Hit gick söndagens utflykt, en vingård ca. 20 km. från Santa Ponça.
Den svenska damen Rose-Marie, med bil var guide.


Vägen till butiken.

Så sant......

Vinstockar i långa rader...

Jag blev förvånad ett man klippte så kort.

Man hade en liten servering där kunde man hela flaskor
eller glas, både rött eller vitt.
Jag köpte en vit, (liten), för att konsumera i min ensamhet,
på hotellet. 

Gammalt och nytt....

En massa tomflaskor.....tror jag....



Skojigt att se nya landskap och en liten vingård
på nära håll, tack Rose-Marie.

Middag på rummet.
Sallad med ost, skinka, frukt, bröd och vino.
Gott och nyttigt.

Vid 8-tiden hade jag lust på en Cafe con Leche, gick till
Acapulco, javisst, glömde att det var söndagsstängt.
Inga andra barer i närheten, skippade det och gick hem.

Länk till bodegan.

http://www.tripadvisor.es/Attraction_Review-g4980169-d2695317-Reviews-La_Bodega_Santa_Catarina-Andratx_Majorca_Balearic_Islands.html















Inga kommentarer: