2014-05-12

Part / Del 28. Tisdag.

Morrn.

Resan till Mallorca.

Tisdagen 11 Mars.

Dag 28.

Här börjar dagen för mej med en Café con leche och en "blaska".
Mannen med den grå tröjan som är på väg ut, är ägarens son.
En just karl, inte speciellt noga med måttet, på plus-sidan alltid.

Vädret för dagen: Grått, svalt, långa byxor rekommenderades.
Det dröjde inte länge innan skyarna var borta, och det blev lite varmare.

Det blev en liten promenad  i Santa Ponça före lunch.
Här går jag varje dag, mitt hotell ligger en bit bort efter stranden.
Den här dagen ser det inbjudande ut eller?


Vad händer här? Exalterade spanska pensionärer tittar på boule.

Ohops, någon glömde kulorna.
Klickbara bilder.
Det har kommet spanske pensionärer, herrar och damer spelar
boule i anknytning till stranden, jag har stått och tittat,
dom är väldigt engagerade.




Den dagen var det många som prövade fiskelyckan.

Så fanns den stora experten med specialstativ för 2 spön, men jag
vet inte om det hjälpte....


Lunchen smakade utmärkt, det syns vad jag "fick", allt intogs på balkongen.

Nu på eftermiddagen ska jag gå bort till "korset", 3,5-4 km.


Så bor processionsspinnare, uppe i träden.
Så faller dom ner var som helst, här på trottoaren.

Caló dèn Pellicer, en Santa Ponças små badplatser.

Väldigt likt, som bilden under,MEN om man vrider lite
på kameran så blir bilden helt anorlunda.

Vilken är bäst för att visa den lilla badviken.

Caló dèn Pellicer
Jag menar att den övre bilden är.......

Klickbara bilder....
Mitt hotell, Verdemar, ligger på andra sidan.


Här också en bild från andra sidan bukten.
Togs med SIGMA 10-20mm.


År 1229 skedde landstigningen här med Jakob I av Aragonien.
Fotobutik ? Ja kanske.
Tillbaka vid hotellet är Ola:s restaurang, där satt ett litet sällskap
med norrmän och några svenskar som ätit lunch, och var det
"eftersläckning", någon menade att jag borde ta glas vin
i sällskap med landsmän.

Svensk mat i sikte, i butiken tvärs över gatan.
"Made in Germany" jag trodde Wasa är italienskt, (Barilla).

Ola:s Restaurang. Ola bettyder våg/bölja på spanska.


Kanske nya matgäster.

Blandat norskt och svenskt, men inte vem?

Miljöbild av Ola:s, "von Oben"
Kallskuret till middag.
Det blev gourmet-middag i dag.
Ost, skinka, tomat och gott bröd och en skvätt vin.

Tidigt i säng, trött.

Inga kommentarer: