2014-05-10

Part / Del 25. Lördag.


Morrn.

Resan till Mallorca.

Lördag 8 mars.
Del 25.
Himmelen klar o fin kl. 07.00.


Ett av grannhusen på gatan, jag gillar kontrasten.

Klicka på bilderna de blir större...


I den bok som är orange har jag gjort noteringar från dag 1.
Den svarta grejen är en LED-lampa, den grå "dingsen" 
är laddaren till en IXUS-kamera,
plus min SONY-E, användes mest till SMS.

Jag skriver som en kråka, men det är inte så viktigt.
Det viktiga är att jag skriver, vad jag skriver, det är bara "stolpar,"
att hänga upp "trådarna på.

Jag fick köpt dagens Bild och en kaffe,
samma rutin oftast. Inga tidningar före kl. 09.00....


Var iväg på en snabb tur till EROSKI,
komplettering av matförrådet.
Fram och tillbaka på 42 min.


Santa Ponça fram på dagen, vackert väder.


I dag reser Anne hem, till Løten, min reseguide på Mallorca.
Tack för att du ställde upp med guidning tips och råd.
Jag fick en liten lunch på balkongen.


Hyggligt vardagsvin, har för mej priset var runt € 2:-

Nu börjar snart cirkusen för säsongen.

Ett minsta / minimi lager, för en äldre gentleman....


Flitiga "träsnidare" på "Stora Gatan"

Raden med de smala lodräta fönstren är, Cafetería Attitude & Aptitude,
på andra sidan bukten från mitt hotell sett.


Satt en stund nere vid vattnet och läste, det var ju hyggligt
varmt den eftermiddagen.
Man/jag måste också sortera tankar och idéer, för de
nästa 2 veckorna innan hemresan.

Morgondagen är i alla fall bestämd.
Rose-Marie har lovat att köra till en vingård, ett par mil bort.

Middag? På rummet.
Lite blandat småplock som fanns på lager.

Tog en liten promenad till Acapulco, Kaffe och en Osborne.

Hem och sova förhoppningsvis utan näsblod.

Inga kommentarer: