2014-05-06

Part / Del 21.


Morrn.



Resan till Mallorca.


Tisdagen  den 4 mars.

Del 21.

Klockan 08.30, vind och vågor i Santa Ponça-bukten.

Vågorna har krympt, det skvätter lite.



Sandstorm vid stranden.

Morgonfika på Acapulco.
Har för mej att han bakom disken hette Antonio.


Ett foto med "inventarierna på Acapulco. Baren var liten, 4-5 ståplatser vid baren inne.
på utsidan 3 ståplatser, 5 bord inne och 9 bord ute, trevligt ställe var där varje dag. Det som
jag nyttjade var de tre vänstra flaskorna i mittre hyllan....

Dagens "Bild" till morgonfikan.
Aha, var det där min valnöt hamnade...


Starka vindar hela dagen....
Jag fick ett SMS från Gina, "vem har födelsedag i dag?"
Jag svarade med detsamma, DU.

Stora trappan...


Här bodde jag, i det stora vita huset.

Varm mat i dag på Cafe Mozart, varma mackor och pils.
Promenerad runt "strandlinjen" i Santa Ponça för se vågorna och
njuta av den klar himlen, och värmen från solen.

Vilade middag 40-45 min. på eftermiddagen

Till kvällsmat har införskaffats, pumpernickel, skinka, ost, tomat, päron,bägare med yoghurt naturell. Dricka har jag alltid på lager.

Nu när klockan nästan är 22.00, och efter ett (stort) glas vin är det sovdags.
Nya möjligheter i morrn.


I natt kan jag drömma om vågskvalp.....



Inga kommentarer: