2014-05-01

Part / Del 17

Morrn.

Part / Del 17.

Resan till Mallorca.
Fredagen 28 Februari.
Dag 17.

Jöss...Vad det blåser, kallas nog storm.
Var ute för att köpa mat till helgen.
Gick till EROSKI Center, billigast, största bredd.
Det blev inga räkor i dag.

Friska tänder, och många....

Mera mat....

Däremot köpte jag yoghurt, 8 pack, € 1,04 = 8,40:- NOK,
1 bägare pris ca. 1,00:- NOK. hyggligt pris.
Där var ett urval som hette duga.


Alla bilder klickbara.
Hemma i Løten har vi en annan typ av maskin,
den användes i första hand till den 16 maj.
dagen före nationaldagen......Här nere sopas det 
så gott som var dag..... 

Santa Ponça-bukten i hård vind. det var ganska flott. 

Som man kan se på bilderna är det inte speciellt barnvänligt,
det ser ut som betongkajer efter stranden där hotellen ligger.
Det är faktiskt betongkajer, man kan förmodligen ligga där
och sola sig.
Stranden syns uppe till vänster, bilden från mitt rum,
nr. 624, vilket syns på höjden.


Det var imponerande vågor.


"Högst i dag".

Det blåste och var kallt, jag tror nog jag inte frusit så mycket i februari....
Ordnade med middag.
Det blev "Sopa verdura", grönsakssoppa i påse.
Förstärkte den med paprika, sockerärter, majs och minispaghetti.
Bröd och lite vin.

Var ute i stormen och vågskvalpet, men en olycka hände, men det,
  märkte jag inte med det samma. Jag stod på kajen och tog av ryggsäcken,
och då "fastnade" säcken i något, men just då märkte jag inte i vad.
Förmodligen var det då min vigselring försvann. Men det uppfattade jag inte då.
Jag fick ta en massa bilder, några ganska bra.
Lite senare satt jag på rummet, och då märkte jag att något hade hänt.
Efteråt så funderade jag på vad som hänt, det som jag skrivit här det
rimligaste som kunde ha skett, men jag vet inte säkert.
Men fakta är att den har jag haft varje dag i 19 år, min första tanke var,
vad ska jag säga till frun?
Jag sa det som var och hoppades att hon ville acceptera det.
Jag sände SMS, jag hade lite ont i magen.
Gina, min fru tog det med fattning, lyckligtvis, hon menade att värre
saker har hänt. Tack kära.

Jag gick ut på kajen för att se om ringen fanns där, men inte. Den kunde ha rullat
ner i sjön i den vinden som var, borta var den.

 Den kvällen vill jag inte uppleva igen. Öppnade en flaska, tittade på TV.
Släckte tidigt den kvällen.


Inga kommentarer: