2014-05-11

Part / Del 27. Måndag

Morrn.

Resan till Mallorca.

Måndagen 10 mars.
Del 27.

Väntar på min första Café con leche.
Den dagen.....

Fantastisk morgon, inte en sky på himlen. kl. 08:33.

Dagens förmiddag, innefattar en promenad till kvarnen,
vid infarten till Santa Ponça.

Sista hotellet på "Min Gata", Ramon de Montcada,
Det har en form av utsmyckning.
  

Dom var snälla mot träden där nere, dålig plats för rötterna.....


Ett slags palm ner vid "playan".

Morgonsolen lyser igenom de glesa kvistarna.

Klicka på bilderna.
Där var jag, för behandling när jag fick näsblödning.
Dom behövde vissa "dokumenter", som Pass, Europeiskt Hälsokort,
ev. Reseförsäkringsbevis. "Kosta gratis."

"Ser nästan ut som gold"/guld.

Klart besked, "inte äta i parken".



Lite olika butiksskyltar. Vid den stora rondellen.
Träsnidaren har varit här.

Klickbara bilder.
El Molino - Kvarnen, som står vid stora infarten i Santa Ponça.
Det var dit jag skulle, målet för min promenad.

Sedan gick jag hem.

Oj, frukost/lunch på balkongen.
Högst ovanligt, men skönt.
Fick köpt min dagliga tidning på vägen hem. Passade fint till frukosten.

Putsning av palmer, mannen har ett slags verktyg i handen,
man ser de nya snitten i palmen, vid hatten.

Klättrings-utrustning.

Man rensade/putsade palmerna  till grannhotellet, görs tydligen vart år.

En är chef.


Det var folk var dag som gick efter "kajkanten",
 som försökte att lura bläckfisken, för att
sälja till restauranger.



På vägen tillbaka så blev det en liten paus på Cafe Mozart,
en Bockwürst, med bröd och gurka och en öl.



Ensam på havet....som är stort....


Samma båt, bara närmare stranden.

Kan locka någon...



Middagsmaten prepareras....i restaurang längre upp på "min Gata"
Dagens prislista.

Maten var helt ok, ölen också....
När jag satt där så kom det ett norskt par, som började att dricka sen lunch.
Eller tidig middag, bilden tog jag klockan 16.48.
Efter en stund så började vi prata, om det som händer i Santa Ponça.
Jag hade ätit färdigt, så mitt glas var tomt, det var dumt, så dom ville "bjussa"/ bjuda
på ett nytt glas, för deras var också tomma....

"Summan av kardemumman" var,
 att mer eller mindre, så bodde dom nästan permanent, i Santa Ponça,
glasklar slutledning av mej.  PS Jag fick inte betala, jag kunde bjuda en annan gång......
Desserten på Acapulco...
sedan hem.

Inga kommentarer: