2014-05-19

Part / Del 32, Lördag.

Morrn

Resan till Mallorca.

Lördagen 15 mars.
Dag 32. 

Klickbara bilder, 1 klick stor. 2 klick helskärm.

Vaknade 07.30 av att blod rann ner i halsen, inte kul, men jag fick
fort stopp på det, med hjälp av mina "droppar". Det var inte någon storförpackning, endast 10 milliliter, redan slut, 
som tur var så hade jag köpt 2 st. i går, bra att ha tänkte jag då.


Klockan 08.30 såg det ut så över Santa Ponça, ett tjockt röklager.
Det blev varmt o gott. Så det blev min standard kaffe på Acapulco,
och dagen "Bild".

På hotellet så jobbade några man med uppgradering av rummen.
Alla snickerier är baserad på spånplattor och liknande.
Det ser snyggt ut när det är nytt, innan det går hål på "skinnet".
Det är lätt att skada materialet med väskor och stolar etc.
Jag hade tänkt att gå till Santa Ponças loppmarknad, men som vädret ser ut nu, klockan 06.30, så är det inte speciellt inspirerande, grått, men det kan ju slå om.

Det blev nästan som jag tänkt, jag gick inte riktigt hela vägen,
jag vände vid kvarnen.

På vägen tillbaka var jag inom Euroski.
Tyvär så hade jag inte användning för billig potatis.
€ 0.50 pr. kg. vid 5 kg. påse runt 4:-Nok pr. kg.

Stor fest och fylleföreställning i helgen 15-16-17:e mars.
St. Patrick’s  Day  och anknytning till Irland.

Länk till Wikipedia.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sankt_Patrik

Sådana flyers låg överallt, (utanpå)
Och innsida.
Irländarna gör reklam för "sin" mat.
 Söta kakor såldes bra.

 Även matbröd med havsutsikt.

Irlands gröna färg, smyckar det gamla olivträdet.

Tvål med färg.
Ost o kött. Jag tro båda led i solen....
 Jag såg en del gamlingar med pappaskar.
Jag undrade vad det var för något.
 Här är svaret, pic-nic askar Man kunde köpa olika matvaror,
och dricka, praktiskt om man är på resande fot.


Mängder med säljstånd, 
Jag tror att svinet sover. jag såg inte vad som skulle ske med köttet.

Mitt stamlokus, Acapulco.

Även polisen var där.

Tillplattade flaskor såldes här, fanns även med inbyggd klocka.....
 Till och med fåglarna var gröna.

Hasses mellanmål. 

Köp lösa delar, tillverka egna smycken....

Nyheter på EM. "Någonting att äta, någonting att dricka....
Vanlig lök färgad med rödvin....

Avslutade på Acapulco, hemma kl. 20.00.
Släckte vid ½-10.

Inga kommentarer: