2014-05-07

Part / Del 23.


Morrn.
Part / Del 23.



Resan till Mallorca.

Torsdagen den 6 mars.

Dag 23.

Goodmorning Sunshine....
Vacker himmel,vacker morgon.
Klockan har blivit 07:31


Vaknade för att gå på Do. kände att det rann från näsan, oh shit, näsblod,
samma som förra året, fast då var jag hemma, också ensam, Gina var långt bort,
i Indien....Men det stoppade av sig själv, fram på FM.
Anne ringde och undrade om jag vill följa med till Palma,
hon hade något hon måste ordna innan hon reser den 8/3
Jag säger inte nej till en guidad tur.



Tog en kaffe på "Mozart", satt o tittade i gratisbladet, www.euroweeklynews.com
Där var en artikel om bilförare, ganska intressant.
Klicka o läs...


Vädret verkade inte så lovande, med tanke på Palma.


Stilla på stranden på morgonen, molnen gör sitt till, kanske. 

Vi tog nog buss 102, den tar 35-40 min. in till Palma.
Palau de l’Almudainaq, huset till vänster.

Parc De La Mar.

Katedralen på Mallorca  "Sa Seu". Arbetet påbörjades 1306-.......


Parc De Mar.

Uppe på muren, ovanför Parc De Mar.

En liten del av muren....

En genomgång under ett hus i Palma.


Jag gillade stilen, färgen, den lilla fontänen.


Ett litet prång mellan två hus.

Inne i saluhallen, "Mercat de l´Olivar".

Också inne i saluhallen, ett slags korv, "sobrasada",
innehåller fläsk och paprika, konsistens som paté.


Vi fick lunch, menu, minns inte vad.....
Förrätt-mellanrätt-dessert, € 8-: 9:- 



Ett litet torg, "utan namn"....


En uteservering med ett magiskt ljus.

Kom hem trött,  släckte kl 22.20,
Go Natt.

Inga kommentarer: