2008-03-29

Några rader om "snökaos" i Stockholm.......


Morrn.
Jag var i Stockholm några dagar under påsken,och det var fullt "snökaos" på gatorna.
Bild av den kullerstensbelagda Blecktornsgränd.







En bild från Farsta Centrum, T-banan, där man kan se hur de vilda
naturkrafterna härjar med människor och natur.

Men den stora förvåningen var att Gatukontoret var ute
dagen efter och saltade vägar och sandade trottoarer.
Snölagret blev inte mycket tjockare än kraftig mjäll i håret.
Men det var vackert så länge det låg!



De flesta människorna höll sig inne i sina hus under det stora ovädret, man vågade inte ens att använda bilen!


Jag fick träffa ett par celebriteter under min vistelse i huvudstaden!
Mina barnbarn.

Naturligtvis fick jag också träffa min kära dotter och hennes man.





Det var mina kära vänner Spiderman och Darth Vader, som tagit en liten tur för att visa mej sina nya kläder.


Det var ett spännande och trevligt besök av de två herrarna.


Jag fick också vara med på deras rekreationstur till dom höga och vilda "snöfjällen".


Jag hade turen på min sida då jag endast två veckor tidigare

varit på "höghöjdsacklimatisering" **på Budor.

Det var en del "stygga" krascher i backen den dagen.

Men för mina vänner förlöpte allt utan missöden!

Det som var så speciellt med den backen är att det växer gräs nästan över allt.

**Dagens längsta ord.

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Så du känner dom två alltså.
Det är inga dåliga bekanstskaper.
Jag hoppas att du inte krachade i backen hehe....
Här regnar det idag. Inget kul, men snön är snart borta ialla fall.
Ha en fin söndag.
Kram Synne ;D