2010-04-02

Tema Fredag - Lång, 2/4

Morrn.

Tema - Fredag, "Lång".

Här är mina tankar om lång/långt, ett liv kan tyckas vara långt.
Hur långt det än kan bli så kommer man hit, förr eller senare.
Min far t.ex kom hit 1979, det är ju ganska långt tillbaka i tiden,
modern avled den 8 mars i år, efter ett lång liv, hon blev 89 år.
Kanske hon möter pappa just här........efter en lång ensamhet....

Klickbara bilder.

Minneslunden på Skogskyrkogården.
Länk till andras långa bilder;
http://sinneskatten.blogspot.com/2010/04/tema-fredag-lang.html

8 kommentarer:

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
Ja alla våra dagar slutar efter lång tid, men några slutar lite tidigare.
Sista bilden gillar jag vi har lång väg att gå.
Ha en bra påsk!
LottaM

sinneskatten sa...

Din tolkning gillar jag på lång, kreativt!

anki sa...

bra tolkning och en vacker minneslund, vem vill inte vila i skogen med fräsch luft och doft...

ha en skön lång fredag :)

Synnøve. sa...

Trodde var något sådant du var i Stockholm för.
Lite sent men jag beklagar sorgen.
Tufft är det trots att hon blev en dam med hög ålder.

Vackra bilder dock. Sista tilltalar mig mest.

Nu får du ha en skön påsk och bara vara.
Kramen Synnöve.

Jah Hollis sa...

Fin tolkning av temat. Och nu har jag hört (och sett) så mycket om Skogskyrkogården att jag nog måste ta mig dit någon gång för att se den med egna ögon.

Rantamor sa...

Ja d var ju också en tanke på lång och långt liv.
En tanke en sån här mulen långfredag.

Ha d gott.

Kjell E sa...

Jodå, den som fått leva ett långt liv är rik.
Inget som går att ta med men desto mer medan det varat.
Glad Påsk.

Erik "Semlan" sa...

Ett fint inlägg, passande en långfredag. Bra tolkning.
ps. De där slipsarna låter intressant. Vore synd att bara kasta... ;-)