2010-04-15

ABC - Tema, "A", Part 3

Morrn.

ABC - Tema, "A" del 3.
Mina bilder tog jag uppe vid Akershus i Oslo.

Klickbara bilder.



Det stora segelskeppet som man ser nere i hamnen är "Christian Radich", vilket var med i filmen Windjammer från 1958. Mer på Engelska Wikipedia, se länk;
http://en.wikipedia.org/wiki/Windjammer_%28film%29

PS. Någon kanske såg filmen på Vinterpalatset i Stockholm?

Mera ABC-bilder här;
http://abctema.blogspot.com/2010/04/abc-i-ord-og-bilder-runde-3.html

Läs mer här, om Akershus - Sv. wikipedia;
http://sv.wikipedia.org/wiki/Akershus_f%C3%A4stning

14 kommentarer:

Lotta sa...

Hej Hasse
Nu var det dags igen med detta fantastiska tema....
Ja där har man varit några gånger Vi bor ju väldigt nära Oslo...
Mysig helg
Kramizzzar på dig Snygga bilder herrn!!!!!

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Der kom du på plass!
Så flott Oslo-reklame du bedriver.
Ikke alt det andre er like flott, men Akershus er prektig!
Ha flott ukeslutt!

Lotta sa...

Jo att du är en kille, man, karl,,,,,Kramizzz igen

linsky sa...

Flotte bilder fra Akershus! :)

Mona sa...

Jättefina bilder från Akershus!

Helle K. sa...

Skønne billeder :) Akershus har jeg aldrig besøgt, men jeg har trods alt hørt om det før ;)

Bararesor sa...

Åhhh vad jag gillar tegelstenarna och de andra byggstenarna i dina arkitektbilder. Där blev det ett A till.

ha det // barbro

Annettes space sa...

Akershus er et meget smukt sted og du foreviget det flot. Især udsigten kan jeg rigtigt godt lide og det mindre mig meget om de gange jeg besøgt slottet der :-))

Petunia sa...

Takk for omvisning!!
Nydelige bilder og kjempekos at du er med fortsatt!!

Klem fra Petunia

Henny sa...

Flotte billeder!

Gunsside sa...

Flotte bilder !
Det så ut som et spennende sted å fotografere, mulig det blir en tur dit i sommer ;)

Melusine sa...

Jeg liker godt slike gamle borger og du har sannelig knipset en flott serie fra Akershus :)

TorAa sa...

Dette er spennende og meget bra bilder fra den gamle festning midt i Oslo.

Anonym sa...

Artig med bilder fra Akerhus Fesning. Jeg burde så absolutt vært der. Mine forfedre har hatt sin arbeidsplass her.