2010-04-11

Fototriss "Liten" 11/4

Morrn.
Tema den här gången är liten.

Veckans triss till förmån för världens barn.

Liten kan vara så mycket, kanske avhängigt av vad man jämför med...


Bild 1,
Jag själv i början på 40-talet, ribbstickade strumpor och kängor....


Liten men glad....
Bild 2,
Jag själv någon gång på 50-talet,
jag och modern väntar på

spårvagn nr. 16 vid hållplats Fabriksvägen.

Vi skulle åka till någon med bemärkelsedag, inslagna blommor...
Liten glädje för mej, som det ser ut, men vad har den lille kraken på sej?

Nya bottiner och för korta brallor...

Bild 3,
Liten karl, stor buss, en varm dag någonstans i Italien,
och fortfarande korta brallor...

Länk till andras triss-bilder;
http://fototriss.blogspot.com/2010/04/fototriss-del-90-liten-for-unicef.html

9 kommentarer:

Maria G sa...

Detta var en fin och bra tolkning, men jättefina bilder!
Vad snygg header du gjort!
Ha en riktigt bra dag!

Kjell E sa...

Inte utan att man känner igen sig själv, på de två första bilderna.
Trevlig tolkning, fina bilder.

Pialotta sa...

Härliga gamla foton på dig.. du det var något visst med 50-talet att växa upp i:)

Jah Hollis sa...

Det var dessutom en fin liten resa i tiden.

Rantamor sa...

Härliga bilder på en liten kille som växer upp till en stor kille.
Tack för den titten....nu känner jag dig....lite bättre

Ha d gott.

Nettan sa...

Riktigt fin triss emn lite historia.

Anna Carin Ahlander sa...

En livsTriss i "Liten" jättefina bilder på en fin tolkning!
Ha en bra Dag//Anna

Erik "Semlan" sa...

Onekligen en variant, en slags tidsresa med dina foton. Vitsigt på sista fotot. Du är ju stor (ja vuxen jämfört med de två svartvita fotona) men liten i förhållande till bussen. Smart. Mittenbilden fick mig att minnas något från förr. Ägde aldrig själv några bottiner, men min far och farfar hade dessa skyddande "gummiskal" på skorna. Onekligen smart, skyddade skorna bra. Jag lekte själv clown med hjälp av dessa bottiner. ;-)

Anna sa...

Hej! Jag har ett litet hobbyföretag som finns på www.fotofix.se. Bland annat sysslar jag med restaurering av gamla svartvita foton. Jag undrar om får använda bilden på killen där armen är lite skadad som exempelbild på min sajt mot att jag restaurerar bilden till dig gratis. Skicka ett mail till mig om du är intresserad info@fotofix.se.