2010-04-22

ABC - Tema, "B", #3. 22/4

Morrn.

ABC - tema - "B" #3...

Mitt svar på temat är, BILDER av olika slag...

Bild 1,

Blombilden måste vara med, så här på våren, den togs i söndags, den 18 april .
Vår enkla boning kan beskådas i bakgrunden (verandan), den är speciell,
vi gillar den mycket, man kan "vila middag", en "pansjis" privilegium, det finns infravärmare, för att säsongen ska blir längre, i båda ändar,
och man kan sitta där till långt fram på kvällen,
kanske med ett par vänner, snacka, dricka något, bara ha det gott och bra.

Klickbara bilder.

Bild 2,

Bara ett övergående snöfall, detta hände den 18 april, i söndags... Det ser ut som ask-nedfallet från Island....
Bild 3,

Bråtebränning kallar jag det här, det luktar och ryker, lite luktar gott, men om det blir mycket så är det inte lika trevligt. Många trädgårdsägare tror att det är bra för det gamla/nya gräset att man eldar så där. Men det blir inte fortare grönt, däremot så "steker" man en massa små nyttiga djur och andra organismer....
Här är det grannen som eldar "dögräs" som man säger här på orten.

Bild 4,

Bilden är relativt gammal,
faktiskt lika gammal som mej,
eller lite yngre...
badbaljan var den möjligheten som vi hade då för att få plaska lite...
jag skulle tro att det var sommaren 1944 eller 1945...
Någon kanske undrar,
varför har det blivit så många scannade bilder den sista tiden?
Orsaken är att jag hittade så många gamla bilder från min barndom,
när jag upplöste mitt barndomshem nu i mars när min mor dog.

När jag flyttade hemifrån någon gång i början på 60-talet,
då var inte mina barndomsbilder så väldigt intressanta, för mej.... Det är i alla fall jag som sitter på baljans kant...

Jag glömde.... böcker är stort för mej men fruen tycker att jag har tillräckligt, kan man få tillräckligt med böcker?

Andras ABC - Tema bilder kan du se här;
http://abctema.blogspot.com/2010/04/abc-i-ord-og-bilder-runde-3-b.html

14 kommentarer:

Iselin sa...

Ja våren er en herlig tid for oss alle blomster sol og ferie.

linsky sa...

Nei, bøker får man aldri nok av!!

TorAa sa...

Beunderingsverdig og intelligent løsning på denne ukes ABC-utfording.

Jeg tenker du blir alene om den.


BRA BILDER også, det skal du få som komliment

Helle K. sa...

Bøger kan man aldrig få nok af :)

Maria sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på till dagens fina B-tema:)
Ha en toppen helg!

Maria G sa...

Man kan aldrig få för mycket böcker :) Det är underbart att förlora sig i böckernas värld!
Härligt inlägg med många fina bilder!
Trevlig helg!

Lotta sa...

Visst är det kul med barndomsbilder när man kommer upp i åren.
Jag har ett album som jag brukar kolla i ibland och minnas....

Visst är det skit när de bränner gräs Det är bara nåt dumt påhitt.Naturen sköter sånt så fint själv och tids nog blir det grönt.

Alla dina bilder är såå mysiga Huset ditt är liknande vårt.

Ha det super Kramizzzz på dig och tack för titten hos mig//Lotta

Lotta sa...

Jag glömde... Böcker är ett måste Jag köper en då och en då
Vem vet man kan ju låna ut också.
Kramizzz igen

Daniela sa...

Bra tolkat på temat b och som så många andra redan sagt, böcker är underbara ting som man inte kan få för många av :) Fina bilder också, den första tyckte jag mycket om, den kändes väldigt kreativ med bakgrunden. Trevlig helg.

Henny sa...

Fine billeder. Og emnet billeder er jo et meget fint bud på B. Med digitalkameraer og blogge er det jo blevet meget nemt for mennesker at vise dele af deres liv frem for hinanden.

Petunia sa...

Bøker er et must:)

Donald sa...

Jeg kan se at der er forskellige meninger. Jeg har mødt en forfatter, som forærede bøgerne væk når han havde læst dem :-)

Bling - our elf on the shelf sa...

Så flotte bilder :))

Anonym sa...

Smart løsning med bilder, og flotte bilder også! Der tror jeg faktisk at jeg kunne ha bidratt med noen. Kjøpte nytt kamera for 1 1/2 år siden. 25000 bilder er tatt siden den gang.mange er da skrotet, men gøy å ta bilder. Bøker har jeg ett større problem med, rekker ikke å få lest så mye jeg hadde ønsket.