2010-04-08

Torsdagsreflektionen-vecka-14, 7/4

Morrn.
Torsdagsreflektionen - vecka 14.


Detta är stort för mej, en gammal bild från Skansen med min pappa,
året var 1952. Det ser ut som att båda är nöjda med situationen.

Jag har varit i Stockholm för att "tömma" moderns

lägenhet, och jag fann en masa bilder från min barndom som jag aldrig tidigare har sett, men när jag ser dom nu så kan jag minnas en massa händelser från den tiden.






Egentligen ska bilden vara tagen av "en" själv,
men det struntar
jag högaktningsfullt i,
däremot har jag scannat bilden....

Det som jag kan reflektera över är att jag har haft turen att hitta många bilder från min barndom.

Klickbar bild.

Golfbyxor, "skinnpaj" och skärmmössa....
Jag ser att det var på våren,
så jag var nog lite över 10 år.

Länk till andras reflektioner;
http://sinneskatten.blogspot.com/2010/04/torsdagsreflektionen-vecka-14.html

5 kommentarer:

ninoj sa...

Underbar nostalgi, och jag skiter fullständigt i att det är en scannad bild. Någon måste ju berätta historen vidare, och du ser så "käck" ut i dina byxor.
Må så gott!

sinneskatten sa...

Vilken tur att du "skiter" i det för det är precis sånt här som gör livet intressant!
Ha en skön nostalgitripp bland dina bilder.

Husbilen Credo sa...

Hejsan!

Du gjorde helt rätt som lade ut denna bild, toppen bra och nostalgisk är den oxå. Man minns den stilen på kläderna.
Ha en bra torsdag!
LottaM

Helena sa...

Vad kul att hitta gamla bilder att minnas till! :)

Fiffi sa...

Vilken jättefin bild. Jag förstår att den väcker minnen. Låt dom väckas :)