2010-01-21

Torsdagsfoto-22. "Titta ner på något". 21/1


Morrn.

Dagens tema, "titta ner på något".

Här tittar jag ner på en liten del av poolanläggningen, från vår balkong.
Det är en man som jobbar med poolen, små justeringar.


Förra veckan var vi på en semestertur till Jordanien och vi bodde på
Mövenpick Resort Tala Bay, jag är mycket positiv till den.
Det är
en jätteanläggning men det är byggt så smart så
att man ser en mindre del av anläggningen. Det jobbades en del med justeringar och rep. av mindre fel.
Som kompensation så var all dricka gratis på rummet.
Allt är helt nytt det invigdes av Kung Abdulla i nov. 2009.

Klickbar bild.
Lite folk på bilden, det kom en regnskur.......(den enda).
Svar på en fråga ang. alkohol:
på internationella hotell kan man köpa "allt", det finns inga restriktioner, vin produceras i Jordanien, det var till och med "Happy Hour"

2 timmar var kväll = 50 % rabatt. Mövenpick glass fanns på hotellet, icke gratis....

Länk till andras bilder;
http://torsdagsfoto.blogg.se/

8 kommentarer:

Kjell E sa...

Anslående utsikt.
Lite annorlunda än snön här.
Jordanien, inte utefter allfartsvägen precis.
Förstår att det var mycket att upptäcka.

Maria sa...

Ingen dålig utsikt från balkongen!
Inte utan att man längtar efter sol och värme när man tittar på din bild.
Ha en bra dag!

Camilla (Rantis) sa...

Jordanien....
spännande och underbart att få titta ner över en pool...
hade jag gärna gjort jag med!

ormbunke sa...

Där ser ju varmt och mysigt ut. Stor skillnad mot vad det är här.
Hoppas ingen såg dig när du fotograferade damerna du kanske hade blivit anhållen.Anita

Maria sa...

Hej igen!
Jag tror att björktrastarna går på hörsel då de söker efter sina daggmaskar. Det ser rätt lustigt ut då de går omkring på gräsmattan här utanför på våren och sommaren med huvudena på sned för att sedan snabbt som attan sticka ned näbben i marken och dra upp en mask.
Ha en fortsatt bra dag!
/Maria

Erik "Semlan" sa...

Ser lite ut som "Tusen och en natt". En liten regnskur kan man nog stå ut med. ;-) Hade de gratis glass på hotellet också? Mövenpick är ju gott! När jag ändå är frågvis, fanns det alkohol eller är Jordanien som en del andra arabiska länder (dvs osynligt förutom vin och öl)?
Tack för din kommentar och ja, det är Kungsholmen.

Lotta sa...

Oj vad skönt det ser ut....Nu är man så less på vintern så detta hade varit toppen just nu
Snyggt fotat.
Kramizzz / Lotta
Fin tolkning

Anni sa...

En riktigt snygg anläggning tycker jag, läckert med de starka färgerna!

Ang din kommentar hos mig så har jag självklart fler bilder på de fina strandstolarna - både liggande o stående ;-)