2010-01-22

ABC-Tema-"R", 22/1

Morrn.

ABC-Tema-"R".
Bokstaven R, från sid. 1277-1397 i NE:s Ordbok.

Min tolkning av detta tema är rött i olika nyanser.
Alltså rött i någon form på alla bilderna...
Alla bilderna den här gången kommer från Jordanien, vecka 2.

Bild 1. Någon slags blomma på ett träd.....

Klickbara bilder........


Bild 2. Ruinstaden Petra, med sin fantastiska röda klippor.
Lagom slitsam tur, 4 km. in i dalen och 4 km. tillbaka, till fots.

Bild 3. "Telefonlistan Call Me" på en husvägg i Aqaba.
Länk till andras ABC-R-bilder;
http://abctema.blogspot.com/2010/01/abc-i-ord-og-bilder-runde-2-r.html

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så fine bilder fra for meg et ukjent sted. God helg!

Anonym sa...

Stilig telefonbok den likte jeg godt.
Ha en flott uke

Maria sa...

Rött i alla dess former är en underbar färg tycker jag. Härliga och fina bilder!
Trevlig helg!

Mona sa...

Vackra röda blommor. Dom ser ut som borstar. Ruinstaden Petra måste vara en upplevelse att se!

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Flott!
Rødt er ikke bare rødt...og det er ulikt hvor mange røde nyanser vi ser.
Og rød sammen med gul oppleves ikke likt som rød sammen med blå. Hva hadde jula vært uten den?
Go´hælj!

Petunia sa...

Rødt er min farge! Jeg bare elsker rødt!!!!

Henny sa...

Flotte billeder, og godt fundet på!

TorAa sa...

Rødt er, med dine bilder, et facinerende ABC2-R bidrag

Gratulerer - dette er bra

Unknown sa...

Bottle brush tree.... Tror jeg i alle fall det heter.
Flott R!

Living next to me sa...

rødt er en floot men krevene farge , morsomme bilder . God helg F