2009-09-13

Veckans Port , Förväntan,# 25, 13/9

Morrn.
Veckans port, temat är "förväntan....# 25.
En port kan vara så mycket, ett "hål" i väggen,
eller som här en vägport under järnvägen.
Förväntan kan också vara mycket, eller som här, chaufförens förväntan att försöka få den stora bilen att komma igenom det lilla hålet.......
Det står en skylt som visar hur högt det är,
men då måste man kanske vara lite vaken....
Så det slutade med en massa krånglig vändning......Det är smalt o trångt.
Förväntningen överskred möjligheten att komma igenom.........

Klickbar bild.....

Länk till andras portar och ev. förväntan....
http://www.tankeboken.se/wordpress/2009/09/veckans-port-25-forvantan/comment-page-1/#comment-573

7 kommentarer:

Hedwig sa...

Det var en spännande bild. Jag blir ofta imponerad av yrkesförarnas skicklighet i trånga passager. Jag har väldigt dålig känsla av var jag har bilen när jag kör nära parkerade bilar till höger, däremot vet jag var jag har bilen när jag kör nära höger vägren.

Marie sa...

Wow det skulle varit spännande att få se utgången på detta äventyr ;-). Höga förväntningar på chaffören!

Marie sa...

Tack för besöket Hasse. Japp, stadskvarteren på Skansen. Tack för att du gillar mina blder. Glad gör du mig med de snälla orden. Ha en fin måndagskväll.

Cecilia Artista sa...

Aj aj jag förstår att det blev lite jobbigt för chauffören. Hans förväntan gick väl inte igenom utan han nödgades vända. Men så är det ibland!

Synnøve. sa...

Jag kan tro att det desutom kan vara felmärkt ang höjden på undergången. Det har vi varit med om förr ska jag säga.Det kan stå höjd 4,1 meter. Medans det i själva verket bara är 3,6 meter högt. Vår undergång här var ett sådant exempel.
Men nog är de skickliga att manövrera sina bilar alltid.
En kul bild.

Margareta sa...

Hej Hasse. Jag tänker lite som du att förväntningar är så många saker. Både i stort och i smått. Ditt exempel med bilen och tunneln är flera förväntningar. Så är det nog i verkliga livet och smått för mig kan vara stort för dig, eller tvärtom. Som olika personer har vi olika förväntningar. Ha det så gott. /Margareta

Anonym sa...

Jag förstår av texten att förväntningarna var för höga.

Hos mig skulle det inte funnits någon förväntan utan bara skräck, men det är tur att jag inte har körkortet för lastbil.

När man försökt eller dirigerat en sådan förväntan förstår jag att kramen i veckans port satt bra.

/Bildgatan -Avs. Margareta