2009-09-08

Tisdags tema, "Vänskap". 8/9

Morrn.

Tisdagstema Vänskap.
Vänskap kan vara så mycket....så var det i alla fall på den tiden.....
(Personligen så tycker jag inte om den typen av vänskap.)

Den här bilden är en klassiker, jag fotade den nu i augusti på den längsta delen av den existerande Berlinmuren.
Bilden heter "Broderskyssen", de inblandade är Leonid Brezjnev och Erich Honecker.

Anläggningen heter East Side Gallery.

På den 1,3 km. muren så finns det 105 originalmålningar,
alla bilder är "skyddade" av en lag över minnesmärken.

Platsen ligger på Mühlenstraße alldeles bredvid floden Spree.

STOR klickbar bild.

Länk till andras vänskapsbilder.
http://tisdagstema.se/2009/09/08/vanskap-2/

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej igen.
Ska ut och titta på baksidan av våra björkar. Det du säger har jag inte ens tänkt på. Måste undersökas.

Bilden du visar däremot har jag sett någon gång förut.
Vänskap är viktigt det du..
Ha det fint i blåsten. Här var vi utan ström mellan halv 6 och fram till 8 i morse. Tror hela Hedmark var utan. Det gick från Skarnes till Elverum och hela vägen ut från Kongsvinger till Eidskoen.
Hade ni med strömavbrott?

Unknown sa...

Morrn

Svar till Synne.

Det har blåst som F, löv och äpplen
ligger på backen.

Jag tror inte att vi har haft något strömavbrott här på Løten.
(Allt fungerar)
Ha de bra
Hasse A

Erik "Semlan" sa...

Tycker du visar upp falsk vänskap eller vänskap där den ena parten är klart dominant. Om nu det är vänskap? Så jag håller med dig, ingen trevlig vänskap på muren där. Bilden känns igen. Måste ner till Berlin och spana in detta konstgalleri på murresterna. ;-)