2009-09-04

Veckans Fönster, Tema Skyltat.....4/9....

Morrn.

Här är mitt bidrag till Veckans Fönster, skyltat o klart.
Bilden tog jag i Berlin, på U-Bahn station Potsdamer Platz, den 29/8
Det hela påminner mej om dom gamla Pressbyrå-kioskerna
bl.a den på T-banestation Skanstull.
PS Det var skinn på osten......och hängsallad.

Bilden klickbar, men den blir lika STOR som kiosken...
Veckans fönstertema: Skyltat......flera fönster följ länken.
http://sassa.webblogg.se/foto/2009/september/veckans-fonster-48-49-1.html#comment

6 kommentarer:

Anna sa...

Mmmm så kan det bli skinnig ost o hängsallad..men det får man ta när man vill se världen..härligt bidrag till veckans fönster..lite internationellt är kul..

Susanne sa...

Noterar att kaffet är dyrare i Tyskland än i Italien. En väldans röra i skyltfönstret ser det ut att vara.

(Din länk hos mig finns på "fel" inlägg. På torsdagar presenterar jag ju temat, medan själva fönstret kommer på fredagar.)

Anonym sa...

Vilket gott fönster :)

Jah Hollis sa...

Det var ett fönster späckat med grejor. Och vilken språkblandning på skylten: Getränke to go. :-P

Klimakteriehäxan sa...

Formuleringen "Getränke to go" skulle få min gamla tysklärarinna att kaskadkräkas!!!!!

vivan sa...

Här var det mycket gotter!
Kramen!