2010-11-01

Veckans Hus - # 38, "Rött hus med vita knutar", 1/11

Morrn.
Veckans Hus - tema - Rött hus med vita knutar". 
 Lätt om man bor i Sverige....
 Här i Norge är det sällsynt med röda hus i den riktiga färgen. 
 Det är långt till Falun.....
 I närheten finns det några få, bla. ett gammalt
härbre/visthusbod i rätt färg, bild nr. 1
PS Snön är från förra året....
 Klickbara bilder.



Bild 2, är vårt eget hus, rött med vita knutar, när jag flyttade hit så var vi dom första med det färgvalet....
Bild 3, ett hus som är 3-4 år gammalt, bilden togs från övervåningen 
 i vårt hus.
Bild 4,  Vårt hus från en annan vinkel....lagom stort 160 m², 
 plus källare....Till grannarnas avund så har vi glasveranda.....
Mera "Röd-vitt" här;
 http://veckanshus.stjernvall.se/?p=809

5 kommentarer:

Anni sa...

Härbret gillade jag skarpt - så fina små fönster! Annars såg det förskräckligt kallt ut med all snön...

Hedwig sa...

Visst är det härligt med ett lysande rött hus i all den vita snön ? Man tar inte miste på hus i alla fall. Det översta huset ser spännande ut - inget boningshus, eller ? Jo, det är nog så att det finns flest hus i den färgen i Sverige, men även i svenskfinland förr. Numera gäller andra färger.

Mona sa...

Så vackert det är med den vita snön mot de röda husen. Härbret ser väldigt fint ut.

Beatrice sa...

Hej Hasse,

Jag och min fästman ska måla vårat hus rött men det finns så många olika nyanser att välja på. Jag älskar färgen du har valt på ditt hus, bild nr 2.

Får jag fråga vilket märke samt vad kulören heter du har valt.



Med vänlig hälsning
Beatrice

Beatrice sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.