2010-11-10

Onsdagstema: #30 - Nytt liv.... 10/11

Morrn.
 Onsdagstema - Nytt liv....
 Den gamla chiffonjén har numera fått ett nytt liv,
nu "bor" den i Norge.

 Tidigare så har den stått på Södermalm i Stockholm,
hos min farmor och farfar från i början på 1900-talet.

År 1956 så fick den nytt liv hos mina föräldrar.
Min far gick bort 1979, och min styvmor 2010...

"Sista man tar med flaggan och släcker lyset"

Och nu år 2010 så fick den åka bil hit till Norge.
Det är ingen kostbar pjäs men den är "full med minnen" för mej,
 glasvasen som står där får mej att minnas min barndom,
den har alltid, funnits där,
 i varje fall när jag var barn på 40-talet,
och den står där ännu.... 
Under bilderna av farmor och farfar....

Klickbara bilder. 

Så blev det, i sitt nya liv....
Jag hoppas att den får leva länge, och att någon efter mej
 får möjligheten att ge den gamla schiffonjén
ett nytt liv...
Nu fanns värmepumpen, det kanske inte passar ihop....

3 kommentarer:

Marie sa...

Vilken fin tolkning Hasse. Gamla "pjäser" är guld värda när det gäller minnen.

Anni sa...

Oj vad jag skrattade åt din sista kommentar, för det var just värmepumpen jag såg... Du kunde ju beskurit bilden lite ;-)

FIN möbel!!!

annette sa...

Vilken fin berättelse om den gamla möbeln, hoppas den klarar även värmepumpen;)

Jo, jag har nog varit nere i brygga och det rejält, men nu hoppas jag att det som låg och tryckte är klart och färdigbehandlat;)

Ha en skön helg och tack för peppande ord!

annette