2007-11-26

Fler namn......

I porten breve "min" fanns det inga ungar, men i nästa så fanns det ett par stycken. Högst upp bodde Maud, lite yngre än mej, med henne skulle det bli en slags relation, mycket senare. Kurre bodde också högst upp, men jag har inga kraftigare minnen av den killen, sorry Kurt. I samma uppgång bodde Ilja, tror jag det stavas. Han hade en juste morsa som hette Vera. Ilja var me på en masssa bus.

I nästa kåk där bodde Uffe, han och jag var lika gamla, och han hade en bror som hette Anders, han var ett par år yngre än oss. Tyvärr klarade inte Uffe skolmognadsprovet, som man fick göra på den tiden, vilket innebar att vi inte kom i samma klass, han fick stå på "vänt" ett år. Uffe och jag var kompisar i en massa år, och vi upplevde en hel del. Vi var goda kamrater. Lite högre upp bodde Britt-Marie, som var äldre en mej, Hon och Maud var "bästisar" längre fram.

Ny port, där bodde Leffe ensam med sin mamma, hans pappa hade gått bort i tidiga år. Det bodde några "småtjejer" högst upp i samma port. Den här beskrivningen av ungar är lite blandad och åldrarna blir lite oklara, just nu.

I sista porten bodde en "sne" portis.

Inga kommentarer: