2014-04-30

Part / Del 16 avd. 1 Torsdag.

Morrn.

Resan till Mallorca. 
Torsdagen 27 Februari,
Dag 16, avd. 1

Jag hade funderat lite på dagen, vad göra?
Det löste sej, den norska damen Anne, som kommer från den samma platsen
där jag bor i  Norge, ringde på interntelefon och undrade om jag
ville åka med till Palma. Här i Santa Ponça blåste det som bara F.
Förmodligen så blåste det mindre inne i staden. 
Så det var enkelt, jag sa bara ja tack, bra att åka
 dit med en som är känd på platsen.

Santa Ponça stranden vid 8-tiden, ser skönt ut men det är en
"sur" vind utifrån havet, minns bilden från i går (dag 15).

Bilden något underexponerad.

Bilder från Palma de Mallorca. 
Bilderna ska betraktas
som minnesanteckningar, och är inga fotografiska 
mästerverk. Det finnes ingen som helst ordning, endast 
spontan obalans.



 Det  går att klicka. på  bilderna.


En trappa som går under ett hus.



                                         "Km-sten för cyklister i Palma. Se den nyfikne fotografen....    


Ett hus som lider av förfall.













En gammal vägg.

En gammal husvägg, med nr.6?.

Två hopbyggda hus med olik ålder.
Privat gård, vackert.
Ett palmblad.
Balkong med frodig växtlighet.
Arabiska baden.
Snickarglädje, vackert hus.
Här har ingen bott på länge.

Ett hus som åldras i skönhet..
Ett äldre cafe, ursprungligen bageri.



Banys Àrabs, Arabiska baden, har stått här i 1000 år.





















Jag gillar pastellfärgerna, de olikfärgade fönsterluckorna.

Fortsättning nästa sida 2.

Inga kommentarer: