2014-04-20

Part / Del 11. Lördag.

Morrn.

Resan till Mallorca.
Lördag 22 Februari 2014.
Dag 11.

Ny dag, nya möjligheter.
Soluppgång kl. 08.42, kall vind, halvklar himmel.

Tog min vanliga morgonfika med den tyska Bild.
Stor skandal på tysk TV.

Hade inga planer för dagen.

Vacker morgon, från min balkong.


Jag kom på att det är en konst att få en kopp kaffe att räcka
länge utan att bli utkastad.


Det finns inga äldre hus än från 50-60:talet i Santa Ponça,
en stor missräkning för mej, när det gäller fotografering.

Klicka på bilden, stooor.


Sorry, horisonten sned.....


"Strandvägen", mitt hotell till vänster vid palmerna.
Internationellt....



Vissa saker visste jag på förhand, som att hotellet var
i princip"stängt", det fanns ingen reception, och att tekniska
funktioner skulle fungera skulle, typ städning, nya lakan osv.
skulle fungera, den biten var bra, nya handdukar 2 ggr i veckan, lakan
 en gång i veckan, mycket bra. Mindre bra var golven i lägenheten, som bara
moppades en gång var vecka, det blev inte rent.
Mindre bra, var att det fanns inga "sittmöjligheter" ute, inga stolar eller bänkar.
Endast rå betong, tråkigt om man ville sitta och läsa t.ex.

Den personalen man såg var hjälpsam och positiv, bra.
Tyvärr ingen Wi-Fi, mindre lyckat.

Forts. följer, dag 12.

Inga kommentarer: