2014-04-28

Part / Del 15. Onsdag..

Morrn.

Resan till Mallorca. 
Onsdag 26 Februari.
Dag 15.

Ny härlig dag....Tittar ut, regn, grattis Hasse.
Vad göra i dag?
Min bergsbestigning skjuts på framtiden, pg. av  regn och stark vind. 
Se framåt.
Långbrallor? 
Kanske på förmiddagen.

Fick använda min Europris-påse i butiken, vinflaskorna "reste rätt i genom".
Hela botten sprack, tjejen i kassan fick dagens skratt.
Jag fick två nya, flaskor

Praktexemplar av butiks-kasse.

Klicka på bilder.
Denna insekten är giftig, hade inte hört ett pip om
det innan jag kom till Mallorca.
Värsta perioden på året är Februari - Mars........

Tallprocessionsspinnaren.

Det blev bättre väder, mycket bättre. 
Det blev en enkel lunch på balkongen...
Efter lunchen blev det Santa Ponça på kors o tvärs.

"Latte" på Eroski, där är det alltid folk.

Rekonditionering av dagvattenkanalen.


Dagens Middag på roomnr. 621.
Kallskuret.
Tog en liten tur till min butik tvärs över gatan för lite småhandling.
Det blev skinka, ost, tomater, frukt och ett par bira.
Meny, ses på inköpslistan stycket ovanför....
"Fjället" Puig de Na Morisca, från min balkong.
Bilden togs kl. 17.24, solen på väg ner.
Väderomslag, en timme senare ut mot havet, kl. 18.36.
Dramatiska moln men vackert, togs med min
lilla Canon Ixus, meen shit, fick med datumet,
sista gången jag lovar.


Har ännu inte suttit på balkongen på kvällen, kallt.
Jag hade ingen lust  till kvällskaffe på mitt stamlokus,
satt på rummet med TV o några "blaskor".

Inga kommentarer: