2010-10-06

Onsdagstema - # 25 - Vetenskap, 6/10

Morrn.
Veckans Onsdagstema ska handla om VETENSKAP.
 För några veckor sedan så hade vi marknad i vårt lilla samfund,
där visades av en representant från Klevfos pappirfabrikk hur man tillverkar papper.
 En form av VETENSKAP.
Klickbara bilder.
På samma marknad var det provsmakning av Aqvaivit,
 "demonstratören" hade tagit med ett antal norska aqvavitter.
 Det kan väl kallas VETENSKAP att känna skillnad....
I vår Kiwi-butik har man travat "do-rullar" enda upp till taket,
lite av en VETENSKAP....
Det påminner lite av ett spel där en massa pinnar är staplat/travat
och man ska ta en i taget till det rasar....
Flera vetenskapliga bilder här;

8 kommentarer:

Erik "Semlan" sa...

Mycket vetenskap. :-) Göra eget papper är ganska roligt. Smaka på drycker är trevligt, speciellt med goda vänner. Vet inte hur mycket vetenskap det är...
Tycker nog toarullarna är roligast.

Unknown sa...

Go´ kväll i stugan. Här hamnade jag på en för mig ny sida. Trevligt!
Bra och fina bilder till det aktuella temat.
Hälsningar/SA

Beppan sa...

Det var mycket vetenskap hos dig!! Intressant med papperstillverkning och Aqvaviten.
Toarullarna i stapeln var ju skoj!!

Unknown sa...

Hej igen! Trevligt att du kollade min sida. Jo, det stämmer, har som du tagit en mycket lång ferie och kan numera räkna mig till de "statsanställda"...

Anni sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anni sa...

Eget papper har jag provat på att göra - inte helt enkelt, men kul!

De där toarulletravarna får mig osökt att tänka på när jag som liten odåga tog den nedersta glasburken i en sådan pyramid...

Lisa sa...

Tack för alla fina bilder om olika vetenskaper!!

Anonym sa...

hello!This was a really exceptional Topics!
I come from roma, I was luck to search your Topics in yahoo
Also I obtain much in your topic really thank your very much i will come later