2010-02-07

Måndagstema: Leken/lekent, 7/1


Morrn.

Måndagstema: Leken / lekent= lekfull/lekfullt, skulle jag mena.

Jag såg det här höga huset i Berlin, och tog bilden mest för speglingen av det höga
TV-tornet.


Klickbar bild.
Jag satt och väntade på min fru och våra reskamrater, dom skulle upp i tornet.

Men jag är lite harig när det gäller höjder, så jag stog över....

Dessutom så tyckte jag att det såg lite ostadigt ut....

Plötsligt så ser jag rörelse högt däruppe , det kommer ut ett par
som sätter sig långt utanför fasaden på en slags avsats, där sitter dom och dinglar med benen.....

Det var inte mycket lekent/lekfullt i mina ögon!

Om du klickar på den första bilden så kan man se avsatsen högt i det blå...


Bildkvaliteten är ingen höjdare, det började mörkna.
Många ISO blev det...

De det blev, det var det jag fick...


Länk till andras måndagstema-bilder;
http://mandagtema.blogspot.com/2010/02/lekenlekent.html

14 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg er leken, men ikke SÅ leken at jeg beveger meg opp i slike høyder!

Flott tolkning av Mandagstema.

Ha en fin uke!

Marie sa...

Hujedamej säger jag bara!!!! Inget i världen skulle få upp mig där. Jag skulla som du satsat på fotografering under tiden. Läcker bild med speglingen i dn stora glasfasaden. natti natti.

Synnøve. sa...

Jag förstår inte att de vågade....
Gillar första bilden allra bäst.
Kram.

hundenstina sa...

Det var modigt gjort!!!

Turid Holm Flaa sa...

Oi, oi det så jo ikke helt forsvarlig ut. Det hadde aldri jeg gjort og det hadde vært over grensa for lekent for meg. Et flott bidrag og en riktig god dag ønsker jeg deg. Masse hilsen Turid

Pialotta sa...

Härligt där skulle jag ju vara och leka o busa:-))

Maria sa...

Oj, ja det skulle inte vara något för mig eftersom jag har sådan höjdskräck. Fin bild(:
Ha en bra måndag!

Lasseivomma sa...

En del har väl inte ett uns självbevarelsedrift...
Jag skulle nog ha gjort dig sällskap.
Bra bilder fick du ju dessutom.

foto CHIP sa...

Det var ett modigt par - kanske förblindade av kärleken :)

Petunia sa...

Dette hadde jeg aldr gjort - aldri...
Men det er godt fanget av deg:)

linsky sa...

Grøss, det var høyt! Jeg hadde aldri sittet der..

Shannara sa...

Yikes... Vad ska man upp där å göra... =)

ninoj sa...

Verkar vara en farlig lek! Snyggt fångat, och en härlig beskrivning av händelseförloppet.

Hedwig sa...

Vilken tur du hade som lyckades fota paret där uppe. Dit upp hade inget fått mig. Vad var det där fråga om månne ?