2009-04-30

Gjort i dag!..............30 april

Morrn.

Nu har våren startat på allvar, min motorsåg är nyservad, årets vedsäsong har börjat för mej.
Jag var i skogen den 19 april, men det var för mycket snö för att det skulle vara kul att hålla på med veden. Förra helgen var jag borta på släkt-träff, så då blev det inget uträttat.
Det är en av årets ljuspunkter för mej, en "trottoarunge", att få jobba i skogen, att få ont i armarna, bli svettig och lukta F.n.
Jag o fruen blir i alla fall nöjda när vi har vår ved under tak.
Det går en del mera ved nu när vi vi har slutat att jobba, och går hemma.
Som tur är har inte myggen kommit fram ännu, dom kan vara ganska "slitsamma", men dom kommer helt säkert med värmen i år också....
Den såg jag har,är av märket Jonsered, "From the Electrolux Group", Made in U.S.A.
Det är inte mycket äkta svenskt kvar nu....
PS: Jag måste ligga lågt i morrn, det är 1:a maj.

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Näe, nu blir väl SAAB kinesiskt med ser det ut som...
Vart är vi på väg?