2008-07-01

Tummen mitt i handen............


Morrn.

Jag tror att jag måste tänka "om".
Nu har jag lagt in bilder UTAN att dra dom "förbi"varandra.
Det enda sättet att göra det på är förmodligen att den bilden som ska
ligga överst på inlägget läggs in sist osv.

Bild Nr . 4. Sitter som en smäck.
Älven Glomma i Elverum, har lugnat ner sej sedan maj. Norges längsta älv.




Bild Nr. 3 föll på plats och är klickbar.
Blommor på tvärs, Fänrikshjärta.



Hipp-hipp. Bild nr 2 fungerar.
Kan det vara så att om man lägger i bilder "först" och sedan text.

ELLER........
Sker det något när man "drar" bilden i fönstret?
"Karavanen drar vidare"


Har fått "stalltips". Detta är en Iris.

2:an funkar. Köpa "FLAX"-lott, nää tror att min flax är förbrukad nu............


Morrn. (2 ggr på samma dag)
Fruen o jag på besök i Elverum på Skogmuseet för att få köpt
en macka och en kopp kaffe, (Vi fick varsin).


Utanför själva museet har några entusiaster skapat

en liten trädgård som faktiskt är jättefin.
Här är fruen som står och beundrar och kanske får ideer.

Det jag saknar i den lilla parken är små namnbrickor
.
Bild nr: 1, så var det här inlägget tidigare.


Jag skulle ta bort en bild, och hur bra blev det?
HELA inlägget på rymmen...........
Jag måste försöka igen, problemet är att bilderna blir bara
Klick-bara IBLAND. Undrar vad jag gör för fel...........


Jag har nu testat ett par nya grepp,

och alla bilder funkar.

Jag tar det i ordning, jag har klickat på bildiconen på inläggs.sidan,

funnit och öppnat bilden i Picasa, överfört.........

väntat länge..............

Och klickat på klart.

och behållit bilden överst.

Den spanska räven rev en annan räv...............

Konklusion:

Finns boken "Blogger for Dummies"?

Eller "Learning by error"










5 kommentarer:

løvetann sa...

hei!
Dine foto er 'klikkbare' hele tiden når jeg klikker på de.... det fungerer som det skal!
har du ikke oppdaget hva som skjer når du drar bildene i 'fønsteret'? de bytter bare plass og... jeg legger bestandig inn teksten etter å ha lagt inn bildene, fordi det er mindre arbeid.... eller??
Ha en flott kveld/natt/dag/uke!
kirsten

Unknown sa...

Morrn "Tussa"

Ja det var så enkelt, nu fungerar det.
Hoppas att det håller i sej.

Har du slutat med röken?

Håll ut till Feiring.

Lycka till
Hasse

annette sa...

Ja, hasse lite "bök" är det men vi får lära av varandra, skall testa detta med att dra bilder, ibland lägger in i felordning och ibland så får jag in två av samma och får inte bort dessa!

tack för vackra kort.

Ha Det !

//annette

Synnøve. sa...

Ok, då funderar jag på vad du menar med att dra in bilder....
Måste försöka komma på vad det kan vara.
Nu för jag över alla bilder i (nästan) rätt ordning. Så kanske jag vill lägga till en som hamnar fel. Då klickar jag på den och klipper ut.
För att så limma in på rätt plats igen.
Men det är så tungvint.
Vad är picasa för program?
hat bra synne :D

Anonym sa...

Nä hej du!! det är inget fänrikshjärta....det är ett löjtnantshjärta...men de är kusiner med varandra...men så fin att du gjort så att man kan klicka och få bilden sååå stor...kanon

Klem fra vivan!!