2008-07-02

Först lite "trim" sedan Mosjøen.....

Så ser näckrosor ut innan dom blir riktigt fina.
En hälsning till "Synne" vid Nuguren. Vi är fortfarande på Hedmarken.
Som du ser har det nyss börjat.



Kan de va Linnea?






Här kan man se hur högt älgen når när han äter tallkvistar, på vintern.
Det blir mycket markerad "kant", under den kanten är det inget grönt kvar.







Här är lilla gläntan, när man går ut ur skogen.

Jag lurade kameran, i verkligheten är det mycket ljusare, det ser mer "trollskt" ut nu.
Slut för idag. Tack för idag

















5 kommentarer:

Synnøve. sa...

Tack Hasse.
Äntligen en näckros. Måste gå bort till ån och se efter om de kanske börjat blomma nu då.
Ja din lilla blomma är en linnea.
Vacker och skör liten växt.
Ha en fin dag.
Synne.

Anonym sa...

Så fina foton !
Och vad kul att få se Linnean, då de påminner mig om somrarna i Norrland, när jag växte upp.
Och näckrosor är så vackra också.
Ha en bra fortsatt dag.

annette sa...

Verkligen underbara kort, näckrosen är helrt fantastisk tycker jag, vi har en sort som är röd här på en Ö i skärgården som heter Harstena.

Ha Det!

//annette

annette sa...

Har Du rest på semester Hasse?

Hoppas Du har det bra i så fall!

//annette

Bilder från min kamera sa...

Hittade hit från en annan blogg, blev nyfiken och började titta på alla bilder du har.

Vilka fina foto riktiga konstverk för så ser jag på dina bilder. Klicka man sedan och se dom i sin fulla storlek blir man nästan stum, så vackra är dom. Naturen och allt runtomkring fascinera mig verkligen. En kaprifol hade vi hemma förr som klättrade på framsidan av huset. Minns hur den växte så det riktigt knakade.

Bilden på fyren ser ut som en tavla. Den är så fint fotograferad,precis som alla dom andra bilderna. Näckrosen är fin i vattnet. När jag var barn (uppväxt på landet),rodde vi ut med ekan jag och mina syskon och försökte ta ett par näckrosor vi skulle ge till mamma. Men vad vi inte visste var att själva stjälken var så långt ner under vattnet. Vi slet och drog men fick ge upp. Vilka minnen.

Roligt att hitta nya bloggar och titta runt på.

Önskar dig en trevlig helg!