2008-03-07

Program till matchen och signalsystemet...


Morrn.

Återkommer med mer text nu. Lördag 8 mars.
Jag tog en bild av andra veckans schema.
Bilden är "klickbar" och kan därför
avnjutas i full storlek. Det som kallas
trimdans är detsamma som pågår på dom flesta motionslokaler där det är tjejer, alltså mycket "hopp o sprätt" och en massa inövade koordinationsövningar, tres difficile. (tycker en "gamal man") dessutom blev jag justerad förra veckan, jag slog upp min
Plantar fascit, även kallad hälsporre.
Så nu är det "färdigdansat" för mej, men jag kan göra andra saker istället, för allt går ut på att öka pulsen och att få in mer oxygen i "bälgen".
Fortfarande måndag, det som kallas turgåing, det är ingen vanlig måndagspromenad, det är
i verkligheten en slitsam historia, vad man i egentligen gör är att gå UPPFÖR en backe.
På följande sätt: gå så fort du kan i 4 minuter, vänd och gå ner dit du startade, gör om det hela FYRA gånger uppoch ner, jag lovar att man är "plockad o klar".
Vi har blivit lovade en likadan tur den sista veckan. Yippie, hip hip.
En som jag gillar, det är styrkerummet med alla maskiner o apparater,
där är jag när dom andra håller på med "spinning", mina knän tycker att det gör ont, så jag slipper. Det är inte meningen att jag ska bli en ny "Schwarzenegger",
jag började för sent, hahahah.
Förra veckan så skulle alla haka av på ett schema vad man klarade
på dom olika apparaterna,
den aktuella belastningen som man kunde klara 12 gånger.
Det man sedan skulle göra var 8 gånger 3, alltså 3 repitioner.
"Me Tarzan", på benpress skrev jag 170 kg. vilket jag grejar 12 gånger 3.
I torsdags så hade vi styrketräning, och vi skulle göra det vi skrivit,
lätt som en plätt, jag höll på att ställa in benpressmaskinen då vår
pedagog kom fram till mej, han tyckte att 170 kg.
var löjligt med dom benen jag har så han tyckte att 200 kg "var passe",
ok sa jag vi prövar, det blev 6 press.
Han "lurade" på om jag klarade mer,
han trodde att jag skulle greja "ALLT".
Sätt pinnen i bunn, det är 260 kg. jag klarade 5 gånger
utan att skada mej själv.
Det kändes som jag skulle vara "The incredible green Hulk", känd från TV.
Länk till filmen från 1978.

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Det verkar vara ett rejält kör där på Feiring. Skulle kunna tänka mig en period där jag med.
Men det får gå ändå. Jag går varje dag minst en timme. Med hunden. Det hjälper det.
Hoppas du kan ta det med ro hemma i helgen nu då.
Hils fruen fast jag inte vet vem hon är.....
Kram från Synne ;D