2009-08-02

Veckans Fototriss, Tre bilder, Så här ser det.....2/8....

Morrn.

Vädret har varit katastrofalt i Juli.

Regnrekord, inte regnat så mycket på 50 år.......
Så stod det i alla fall i tidningen från Hamar , i Norge.
Men nu på lördagen var det bra, jag han till och med att klippa gräsmattan....


Tre bilder tagna på lördagen, inte så långt borta, (3 km.)
Bilderna togs på Klevfos Papirfabrik.
Jag gillar speglingen i de gamla fönstren.

Klickbara bilder.

Den gamla dammen som användes av fabriken och det gamla lokstallet som speglar sig i skummet. Skummet är en ren naturprodukt, det har regnat som bara F.
Dessutom så är det före fabriken, (som stängde 1976.)
En blek tistel, i bakgrunden ser man renfanan skymta....

Länk till andras "triss"
http://fototriss.blogspot.com/2009/08/veckans-fototriss-sa-har-ser-det-ut-dar.html


29 kommentarer:

Marie Leya sa...

Åhh, andra bilden är underbar. Hoppas du har haft en lika bra sommar som vi har haft. Nu får vi se fram mot en go höst... ?

Dahlarna sa...

Min favorit är andra bilden! Riktigt fin bild! Hoppas att du har haft en bra juli, trots regnet!

foto CHIP sa...

Skummet ser inte så roligt ut men bilden var riktigt läcker :)

eva b sa...

Hallå! Gillar alla dina bilder, men tror tisteln får bli min favorit!

Bo Halén sa...

Härliga bilder, Hasse!
:-)

Anette sa...

Gillar också speglingen i fönstret! Snyggt! Jo, nog har det regnat i juli, får väl hoppas att augusti blir varm och solig!/Anette

doglady sa...

Fina bilder, jag gillar dem alla men tvåan är min favorit.

Bitten sa...

Fina bilder men mittenbilden gillar jag mest.

Pia sa...

Vackra bilder!

Anonym sa...

Vad vackert det var vid kvarnen.

marie roxbro sa...

Vilka vackra bilder...gillar dem alla men mittenbilden blir min favorit....ha det gott

Amanda sa...

Trots allt regn är det vackert där du är. Fina speglingar, vatten och grönska. /Amanda

hundenstina sa...

Så vackra bilder ...
Min favorit är bild nummer 2 ... så fina speglingar i vattnet!

Mia sa...

Gillar ditt första foto på fönstret - tog lite likande fotografier igår faktiskt :) Äldre lite skamfilade byggnader är förvånansvärt fyllda av charm...
Mia

Anonym sa...

Finfina bilder. Andra bilden är finast =)

anemonen sa...

Bild två är min favoritbild. Det är tjusigt i Norge. Min broder sände bilder därifrån idag. Nu vill jag dit.

lilalili sa...

Din andra bild tycker jag är så fantastiskt läcker att den blir min favorit här hos dig idag.
Ha en skön vecka!

Majsan sa...

Tar en titt på hur det ser ut där Du är idag.. :)

Jah Hollis sa...

Fina bilder. Det myckna regnandet tycks i alla fall inte helt tagit död på sommarstämningen.

Munin sa...

Härliga bilder i din triss, lite mycket regn har det nog varit tycker jag allt men det är soliga dagar som t.ex idag man får ta vara på lite extra :)

Monkan sa...

Min favorit i din triss blir tisteln, snyggt med den suddiga bakgrunden.

MMS sa...

Bild nummer två blir även min favorit! Hoppas att det blirmindre regn i augusti.

Avsändare Margareta på Bildgatan sa...

ag förstår inte, alla bara skriver och pratar om det myckna regnet i sommar =). Jag tror alla människor har varit på fel ställe. Hos oss i Norrbotten har vädret varit helt ok, inte den bästa sommaren men ok - regnproblem har vi inte haft.
I alla fall så gillar jag dina foton och tistlar har jag också fotat några idag.

Jag gillar gamla fönster, annorlunda fönster - ja fönster är fascinerande och speglinger gör dem inte sämre. Du har även en vacker bild av det gamla pappersbruket med vattenspeglingar både av bruket och mönstret som har bildats i vattnet.

Varje gång jag ser sådana byggnader börjar hjärnan snurra med idéer om vad som skulle kunna utvecklas i området och framförallt huset.

Vackert där du bor i alla fall.

/Margareta på Bildgatan

Anonym sa...

Alla tre bilderna är fina men jag
gillar nog tisteln bäst.

Nu får vi hoppas att augusti blir
mindre regnigt.

strömma

Susanne sa...

Jättefina bilder, alla 3 på sitt sätt. Mvh Susanne

Jo sa...

Snygga bilder! Jag gillade den andra bäst, det är något visst med gamla fabriksområden och vatten ihop. Jag kommer från Norrköping och där renoverade de upp industriområdet och nu är det bland annat campus till Högskolan och hur snyggt som helst. Sådana byggnader är ju helt klart värda att bevara!
Ha det gott, nu ska visst vädret vända, sägs det ju!

Maria sa...

Oerhört vackra bilder du tagit...Mvh Maria

Kerstin sa...

Trots skummet i andra bilden så var den väldigt fin.
Må så gott.

Herr D sa...

Trevliga bilder som vanligt, temat är inte helt klart för mig men det skall det inte vara heller.
Kanske lantlighet, tistel brukar ju växa lite runt knutarna på dessa byggnader :-)