2009-08-09

Veckans fototriss, Gissa temat, 9/8...


Morrn.
Veckans Fototriss är "Gissa Temat"
En bild är från i dag, (lördag).
En bild är från 27/7.
En bild från i vintras.

Klickbara bilder.

Livbåtsövning för personalen på MS Finnmarken, på vår hemresa med Hurtigruten.

På vår lokala fotbollsplats håller man på att lägga konstgräs, och i dag på lördagsmorgonen så stod den lilla picupen på näsan, jag vet inte om den fått hjälp att hamna där.....
PS På söndagsmorgonen var den borta.......
Bilden togs i vintras på på en plats som heter Budor ett par mil ifrån vår bostad.
Pulkorna dras upp med skidliften och och man får en lång fin nedtur.
Länk till andras Trissbilder.


http://fototriss.blogspot.com/2009/08/veckans-fototriss-gissa-temat.html

"Rätt" svar upplagt kl. 21.14.

Jag hade tänkt mej, "fortskaffningsmedel/transportmedel".

14 kommentarer:

Robert sa...

Färgtema? :-)

foto CHIP sa...

Gula fordon? Första bilden ser inbjudande ut :)

Viola sa...

Framkomstmedel? Jag gissade på arbetsfordon räknas det tror du;-)

Vackra bilder!

eva b sa...

Jag gissar på GUL!!

Anette sa...

Gul måste det väl vara eller gula "åkdon". Kul bilder! /Anette

Anna tassar in.. sa...

Yellow...gult är temat..coola bilder..Hurtigrutten gillar jag..

jeanette sa...

Antar att det är färgen GUL...
Härliga bilder alla tre.

Megera sa...

Jag gissar på tur...tur att det var en övning på Hurtigruten, tur att det inte blev värre med bilen och sist får man ha tur om man klarar sig nerför backen oskadd. Och den andra tolkningen med samma ord....en tur med Hurtigruten, en tur nerför slänten och en lång tur nerför backen.

Lissen sa...

Min gissning blir GULA fordon.
Ha en bra dag!

anemonen sa...

Ah det måste vara gul.

Photos by Storm sa...

Jag gissar fordon och så färgen gul förstås. Ha det bra/Lis

Sebastian sa...

Det måste väl vara "gul" ? =)
Läckert med de starkt gula 'detaljerna' i bilderna.

Marie sa...

Gul eller farkost :-)
Hurtigrutten, måste varit en fantastisk resa att göra. Tack för titten. Må gott.

Jah Hollis sa...

Jag är så sen att jag redan sett svaret. Annars kunde jag gissat på små fordon eller något ditåt. Den lilla bilen som kört för långt gillar jag mest.