2008-04-17

"Tutti colore" (alla färger)

Morrn:
Hur man startar vid en trafiksignal.

(Ettan första bilen, Tvåan andra bilen, osv)

Ettan: Sitter och väntar, det slår om till grönt, han väntar fortfarande, kan det bli "grönare", det är bäst att vänta och se,
kanske hela stolpen blir grön?

Tvåan: Sitter och väntar, det blir grönt, sitter och drömmer, fin dag i dag, ingen brådska hem, undrar vad det blir för mat idag?
F*N blir det aldrig grönt här i "krysset", F*N det är grönt, det kanske är dags att släppa handbromsen och lägga i ettan och dra hem.

Trean: Ska dom inte köra snart? Det har varit grönt länge nu, men först så måste jag svara i mobilen.............

Fyran: Snart kör dom som är före i kön, de lugnt, jag hinner byta CD, vilket spår var det som var J***A bra?

Femman: Bilen framför är helt "rutten", blårök, trasigt baklys en riktig sophög...........nu som först, åker han.

Sexan: Sitter och funderar över den dåliga dagen i dag, chefen en "pucko", dålig dag i största allmänhet, och så ska man sitta här och vänta.........

Sjuan: Undrar om jag kommer "med" på grönt..........."Ja mein Herr" nu blir det inte grönare....."Oh shit" jag är ensam kvar, var tog dom andra vägen? Och det gröna är borta!
Men han kom över när det var gult.

Åttan: Fy F*N, nu är det "Nyrött" det är bara att trampa "pelle" i botten och dra av bara F*N.

Det var det jag satt och tänkte på när jag väntade på GRÖNT, som nionde bil.
Något i den stilen upplevde jag i dag, man får filosofera................

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Hejsan och godmorgon.
jo, ang de ramarna runt bilderna.
Gå där det står anpassa.
Där du kan lägga in vilka bloggar du läser, vem du är osv...
Hängde du med?
Uppe till vänster sen har du sen så du kan byta färg och teckensnitt osv...
Klicka på den det står teckensnitt och färg.
Då får du fram så du kan ändra färger på det mesta på din blogg....
Bakgrunder, textfärg m.m.
Hoppas du får till det.
Nu ska jag hjälpa hyresvärden med avloppet. Stopp i det....
Himmla kul, men så är det ibland.
Ha en fin dag du nu.
Kram Synne & Jimmy :D