2007-12-24

Julafton.

GOD JUL. Så ser det ut nu där jag bor.
Egentligen ganska vackert, rimfrost överallt, och temperaturen "lagom".
Och vad hände runt klockan 18.00,
det blev PLUSS-grader.
ALL rimfrost försvann.
Min kära dotter ringde, det hade blivit något missförstånd mellan henne och mej.
1. Jag hade inte fått någonting vid min födelsedag,
ja, jag är förmodligen bortskämd!
2. Jag hade inte fått något till julafton, ännu mera besviken. Som man säger här borta jag var rejält "skuffet", jag var inte "sint" och det är jätteskillnad på dom två orden. Min kära hustru passade på att ringa till "byn" för att snacka med "barnet", när jag var ute. Hon antydde jag var skuffet, och vad jag tror är att det är där som den stora missuppfattningen kom till. Jag var inte arg/sint endast besviken/skuffet.
När min dotter ringde till mej så "Tackade hon för den förstörda" julen. Jag blev ledsen själv för det som hänt. Förlåt, men det var och är, en missuppfattning, i första hand av mej som tydligen inte fått med mej något av det som C hade sagt när jag var i Stockholm.

Inga kommentarer: