2014-04-22

Part / Del 12

Morrn.

Resan till Mallorca.

Söndagen 23 Februari.
Dag 12.

I dag endast 30 dagar kvar.....
På väg ut på morgonen, så jag två äldre damer vid receptionen, ålder
runt 75-85 år, dom undrade om jag ville ha sällskap till grannbyn,
Peguera, jag sa ja, det visade sig att den verkliga anledningen var att
dom skulle gå en annan sträckning, och att det fanns branta partier
med sten och grus. Dom ville ha draghjälp på några platser, och det trodde jag att det skulle nog gå bra.
PS Klicka på bilderna så blir dom stora.
Strandlinjen är kantad med vassa klippor av kalksten, kan vara hala
när det blåst upp vågor.

Här ser man "gamla damers skräck", stigen löper via
den beige sluttningen, på toppen håller man i sig på gamla
torra pinjebuskar. Husen på kanten är ganska dekorativa. Se närbild på
bilden under.

Närbild av husen över.

Som tur var är leden tydligt märkt med skyltar, bra när man ska gå hem....


Några små blommor bjuder jag på.
Sorter? Har ingen aning, men dekorativa.


Klassiskt tafikhinder på Mallorca på våren, trikånissar från
norr i Europa, med egna trafikregler....


Vi tog bussen tillbaka till Santa Ponça, efter kaffe och tårtbit, i lugn och ro.

Middagen tog jag på Mozart, Bockwurst, bröd o gurka, och en stor Cerveza.

Kom och tänka på, "ET phone home?"  Priser i €-cent i minuten.

Diverse skyltar.
Skylt från förra säsongen.

 Väldigt likt tyska.


Gick hem, tittade lite på TV.
 Innan jag slocknade efter en lång dag, så kom jag på morgondagens
resmål. Calvià och Es Capdellà.

Inga kommentarer: