2011-05-22

Fototriss - tre bilder på ett tema - PLATTA - # 137 - 21/5

Morrn.

Veckans  triss-tema  är "Platta".

Platta kan vara så mycket....jag har tre olika tankar om platta.....

Jag vill att mina tankar ger fler poäng än bilderna....
Bild 1.
Några av mina platta favoriter, böcker är en av mina "bästa" grenar, 
många hundra platta "vänner".
Alla bilderna är klickbara. Klicka två ggr. på bilden...
  Bild 2
   En annan favorit, en platt bräda med en rostig spik.....         

Bild 3
Någon som vill smaka?
Se innehållsförteckningen, på den platta asken detta var en favorit "tidigare", inte helt säker längre....
"Gammal hosta blir som ny med Läkerol"
"Men hosta försiktigt"
 Läs den näst sista meningen.....

Länk till andras  platta Triss-bilder;

9 kommentarer:

LEna norgren sa...

Helt klart är en platt brädbit med en rostig spik något alldeles speciellt!!!!!

Marie-Louise sa...

Vilken bra tolkning av temat :)

Unknown sa...

Härlig tolkning av fototrissen! Bilden med träet och spiken gillar jag verkligen :-)
Ha en fortsatt skön helg!/ Karin

Karoleen sa...

Ja just det böcker är ju faktiskt platta kompisar =)

Jah Hollis sa...

Inte visste jag att Läkerol fungerar som laxermedel! Lärorik triss. :-)

Barnens Hjältar sa...

Bra trissat :-)
Ha en fortsatt fin söndag!

Gunsside sa...

hehe kreativt og jammen er det mange flate venner, og det er bra å ha ;))

Erik "Semlan" sa...

Kul, varierande triss och lärorik. Visste inte om att stora intag av Läkeroltabletter kunde få igång en trög mage. ;-)
Var själv inne på böcker först, men valde något annat platt.
Ha en skön vecka Hasse. :-)

Anonym sa...

Bra tolkning av ett ganska svårt tema. =o)