2011-05-29

Fototriss - tre bilder på ett tema - "LJUS" - # 138 - 29/5

Morrn.

Veckans fototriss, tema "ljus", vad är ljus?
Min tolkning finns på mina tre bilder.
Det blev tre äldre bilder, vilket inte har någon betydelse....
.
Bild 1,
Från hemkommunen Løten, 2009, kl. 20:30 en kväll i juli, motljus.... 
Klickbara bilder.
 Bild 2,
Bilden tog jag i Glomfjord i Nordnorge, 2009 en morgon i juli kl. 09.20, motljus....
 Bild 3,
Bilden från Hedmark med Glomma, Norges längsta älv, 2006 kl.20.30, i oktober, kvällsljus....
Ljuset blev så flott p.gr.a att solen trängde igenom molnen.

Fler "LJUS"-bilder här;

20 kommentarer:

jacglenphoto sa...

Där kan man prata om glödande ljus - helt enormt ljus på den sista bilden.
NOrge är ett väldigt vackert land.
Ha en strålande vecka , sjuk förra vecka så jag hamnade lite efter ....

Erik "Semlan" sa...

Snygga landskapsfoton. Gillar ditt första och så det smått magiska från Glomma.
Helt fantastiskt ljus. :-)
Ibland har man tur. Var du där för att fiska Hasse?

Per-Anders sa...

Jättefina bilder alla tre. Ljuset verkligen snyggt fångat på nedersta bilden.

Unknown sa...

Morrn.

Ett svar på Eriks fråga, jag fiskar inte.....
Jag tog bilden på väg hem efter att ha varit i Stockholm....

Ha de bra.

Hasse A

Karoleen sa...

Den tredje bilden är precis en sån där bild som jag alltid velat ta... den är så läcker! Ljuset tränger fram och färgar allt i ett gyllene shimmer... VACKERT!

Nett sa...

Den sista bilden är ju bara så underbar :)

Nettan sa...

Oj vilken underbar triss. Alla bilderna har något drömskt över sig. Gillar verkligen färgerna i sista bilden. Mycket vackra. / Nettan

Barnens Hjältar sa...

Sista bilden blir definitivt en favorit!!

SigridfraEnget sa...

Flotte bilder. Jeg liker de majestetiske fjellene i Glomfjord, fra mammas hjemmekommune. Det bildet minner meg om sommer!

Linnea sa...

Så vackert, Norskt eller hur. Blir nästan lite andlös! Ha det bra/Linnea

kjerstisandnes sa...

Flotte bilder, det siste var helt fantastisk!

Anonym sa...

Vackra bilder. Fastnade för ljuset i sista bilden. Snyggt fångat.
/Bibbi

Axart sa...

Väldigt fina och ljusa bilder, den tredje helt otrolig i sitt ljus.

Ha en go kväll!

AX

Kerstin: sa...

Vilka vackra naturbilder! Gillar verkligen Norges vackra natur och du har förmedlat dom sååå fint.

Beppan sa...

Så fint du fångat ljuset i din triss! Trean gillas mest - men de övriga är så fina också, var och en på sitt sätt!

Anneli - A'la Foto sa...

Fantastiska bilder på en fantastisk miljö! Den sista blir min klara favorit!

Jah Hollis sa...

Det var snygga varianter på ljustemat. Gillar speciellt den nedersta bilden med det intensiva solljuset.

Anonym sa...

Verkligen fina bilder!
Kan inte säga vilken som blev favoriten. =o)

anemonen sa...

Så fina alla bilder varför det är svårt att välja ut en men jag gillar hur ljuset faller i sista bilden så den blir till sist min favorit. Bra jobbat.

Susanne sa...

Vilket fullkomligt underbart ljus i den sista bilden! Jag nästan bländas av den flammande strandkanten.