2010-07-08

ABC -tema "M" 8/6

Morrn.
 Veckans ABC - Tema bokstaven, M/m.
Märkliga djur och andra figurer, passar till temat med "darr på ribban".
Det som visas är inte helt nya bilder, men dom är tagna i år.
Bild 1,
Märklig fågel på en fontän i Bergen i Norge.

Klickbara bilder.
Bild 2,
"Melantrichova" en gata i Prag, där fann jag dessa lejon....
 
Bild 3, 
Mera Prag...vem "talar" med vem?
Märkligt konstverk högt upp på en husvägg... 
"Djuret" har en märklig sittställning, med tanke på benen....
Bild 3,
En märklig skapning i vår herres hage, med vingar, bröst
och en "sur" blick, figuren finns i Prag.
Glömde säga att jag blev inte speciellt imponerad av Prag....


Det var det hela....
Det finns mycket på "M", från M = mille = 1000, till mörsare.....
Länk till andras ABC-bilder...
http://abctema.blogspot.com/2010/07/abc-i-ord-og-bilder-runde-3-m.html

12 kommentarer:

Maboe sa...

Mye fint i Praha!
Jeg var der sist helg.

Inge sa...

Flot og godt m-valg.. og slet ikke mærkeligt..;-))

Henny sa...

Den "mærkelige fugl" ligner Haida-indianernes kunst fra British Columbia, men jeg tror ikke, det er en Haida, der har lavet den. Der er noget ved linjerne, der ikke er helt rigtigt.

Maria G sa...

Jättefint M-inlägg med jättefina bilder!
Prag måste vara en fin stad.
Trevlig helg!

Petunia sa...

Den første kjente jeg straks igjen! Har bilder av den på bloggen min. De andre utsmykningene var nye og spennende for meg:)

Living next to me sa...

flotte bilder fra Praha , det er i grunn rart hva en ser om en ser opp av og til..

Mokomoko sa...

Godt observert disse. Beste måten å få øye på slike utsmykninger er å sette seg på en uteretaurant, nyte en Øl, da sitter man der og myser litt rund, ser mye fint da.

Mona sa...

Klart märkliga djur! Det är kul att utforska utsmyckningar på byggnader med kamerans hjälp. Jag gillar lejonen. Dom ser ut att vakta byggnaden mot eventuella fiender.

Annettes space sa...

Ikke spor mærkeligt med så maeløse billeder :-))

Lotta sa...

Näst sista bilden är underbar
Den får bli min favvis denna gången
Sååå mysigt jägare och hjort i samspråk.
Jättemysigt inslag på M Kramizzzzzz och mysig helg//Lotta

Anonym sa...

Mycket spännande inlägg, ovanligt och fint fotat :)
Ha en trevlig helg
Mvh Halina

Vilt og vakkert sa...

Heisann Hasse!

Jeg ble bare litt nysgjerrig.... hva er det du ikke ble imponert over?
Noen ganger ødelegger forventningene for oss- hadde du sett for deg noe enda prektigere, eller ...
For meg er Praha en av de flotteste byene jeg har vært i. Godt ikke alle har samme smak.... da ville det ha blitt veldig trangt enkelte steder.
Flotte bilder - ha fine dager ;:OD)