2014-05-23

Part / Del 33. Söndag.

Morrn.

Resan till Mallorca.

Söndagen 16 Mars.

Dag 33.

Klickbara bilder....

Söndagsdygnet startade med min regelbundna blödning kl. 01.00,
det kom mycket, som tur är så har jag mina droppar kvar, 
och jag kunde stoppa det helt...redan klockan 01.15. 
Just nu kl. 07. 10 sitter jag och tittar på Formel 1 från Australien.
Jag ser också ut på  en dag som kan bli fin vädermässigt.

Stranden vid hotellet, inte barnvänligt.
Baren en liten bit från hotellet, inte barnvänligt,
men helt perfekt för vuxet folk.

Till vänster bakom vassmattorna, helt perfekt för barn.

Trevligt, (kanske) för vuxet folk.

Man kunde köpa ett litet nyttigt mellanmål i en bodarna.
Ett litet mellanmål med sommarsmak.
Nötter på alla håll o kanter.

Lokal produktion av likör.


"Klubb-möte".

ooOOoo

Kan det vara turkos. Det är turkos.

Snask är populärt i många länder.

Långgodis med flott utsikt över stranden i Santa Ponça.

Matbröd fann i alla de slag.

Med och utan korn och russin.

Små söta bakverk med aprikoser.

"Hantverksöl" lokalt pruducerat.
Fullt pådrag på Acapulco.


"Ölreklam"

Om något skulle hända.
 MC-polis spärrar vår gata.

Dagens middag intogs på rummet.
Soppa förstärkt med grönsaker, frukt som dessert.

Dagen som sådan hade varit bra utan något speciellt, jo det hade varit en del marknadsupptåg. En nattönskan hade jag också, inget näsblod i natt.....
Detta var den sista söndagen i Santa Ponça.

Jag skrämde min dotter, i ett SMS, hon trodde något jag inte "talat" om
jag skrev nu har jag bara 10 dagar kvar.....åker hem den 23:e.

Inga kommentarer: