2010-05-09

Fototriss, # 93, "Skyltar" 9/5

Morrn.

Fototriss - "Skyltar"

Jag var i Prag nu i veckan, jag kom hem i torsdags kväll,
"där finns det många skyltar".


Personligen blev jag besviken på Prag,
jag kan inte precisera direkt vad det var som fick mej att bli besviken.
jag har varit i många andra städer där jag har trivts mycket mer.
I boken "Topp 10 i Prag" så finns det en slags lista som ser spännande ut
när man varit där och sett, så kommer frågan vad gör jag nu?.......

Det finns många olika typer av skyltar,
men jag vill nog mena att en skylt är

ett slag av information,
och ett sätt att visa vad man "har".


Bild 1,
Ett slags skylt målad rätt på husväggen med ett klassiskt ölmärke.

Klickbara bilder.
Bild 2,
En annan typ av skylt, mera modern...
Bild 3,
Ytterligare en variant som visar vad som finns i huset,
druvklasen kanske något överdriven...
Bild 4,
OHPPS en för mycket....
Dessa kom med för att visa stadens informationsbehov...
Vad andra skyltar med kan du se här;
http://fototriss.blogspot.com/2010/05/fototriss-del-93-skyltar.html

7 kommentarer:

Pialotta sa...

Gamla nostalgiska skyltar .. riktigt fina alla tre:) Prag är en stad jag gärna skulle vilka gästa:)

Daniela sa...

Bra triss, har funderat över Prag, rekommenderar du en resa dit?

Erik "Semlan" sa...

Här var det skyltar i dryckens tjänst, ja utom bonusfotot. Den första målad på väggen föll mig i smaken. ;-) Fast tjeckisk öl är ofta gott, skummande gott!
Verkar som du funnit en del sevärdheter under besöket Hasse.

Ladyinblue sa...

Fina trissbilder du fotade i Prag. Gillar alla tre.
Ha en fin dag. :-)

Lena Rollmar Kårén sa...

Snygga bilder!

Beppan sa...

Härlig triss från en vacker stad!

annette sa...

Ibland blir bara så tycker jag oxå när jag är på främmande och till en början som jag tycker spännande plats, kan oftast då inte heller sätta fingret på vad det är, men kanske är det bara så enkelt att den platsen inte passar oss mentalt.
Fast jag gillar Dina bilder som Du visat här på bloggen, kan nog vara värt ett par dagar just ur fotograferingssynpunkt.
Har hittat en ort som skall besökas här i Sverige så snart tid finns, en gammal bruksort som heter Ängelsberg, en dröm för mej tror jag!

Ha det så gott!

annette