2009-11-19

ABC - Tema "I"

Morrn.
Veckans ABC-Tema "I".

Antal sidor i Nationalencyklopedin, 49 st.

Från I pron. till iögonfallande adj.

Ett stort I för mej blev ITALIEN/ITALIA,
så jag plockade upp några bilder som är ganska typiska.
Jag gillar Italien jag skulle gärna åka dit flera gånger.
Bild nr: 1, Kartstudie i Ravenna.
Jag och min fru var i Rimini och där tog vi tåget till
Ravenna.

Bild nr: 2, Teatermask i Venedig.
Jag är inte säker på termen, kanske det är en maskeradmask.
Bild nr: 3, Stolt gondoljär i Venedig.
Personligen så är jag inte så
glad i Venedig, det är överreklamerat,
som man säger här, i Norge, "oppskrytt".
Bild nr: 4, Gatuskylt i Rom.
Det växer blommor på väggen, ganska charmigt för en turist.
Länk till andras I-bilder;
http://abctema.blogspot.com/2009/11/abc-i-ord-og-bilder-runde-2-i.html

13 kommentarer:

Maria sa...

Underbar Italienbilder!

Petunia sa...

Italia er et herlig land! Jeg har aldri vært der dessverre, men jeg har det høyt oppe på "ønke å besøke listen"!

Jeg beklager om mitt innlegg har støtt deg på noen måte. Det var ikke ment som reklame.Jeg har ikke mottatt penger eller gave for å skrive det. Jeg oppsøkte butikken på eget initiativ og ikke på oppdrag. Jeg har fjernet de direkte linkene til buikken.

Rimkogeren sa...

Viva Italia :-)

frk. Bibo sa...

Sikke nogle skønne italienske billeder.

Turid Holm Flaa sa...

Vakre og spennende Italia. Har en drøm om at jeg en gang må reise dit og oppleve noen av de kjente stedene. Flotte bilder. Ønsker deg en riktig god uke.

Anne-Lie sa...

Var i Ravenna i våras och deras mosaik är helt underbar!

TorAa sa...

Iiikkk, hvilke fantastiske bilder.
Etter å ha sett disse, forstår jeg du kan elske Italien

Mia sa...

Vackra bilder har du ju i varjefall oom inte bara rosenröda minnen från Venedig. Jag hade den samma turen med Rimini och venedig i tonåren med mina föräldrar. Duvskit och slammiga kanaler kanske kommer jag ihåg, men Marcusplatsen var då speciell med kyrka och palats. Nog har venedig en charm ?

Tro Håb og Kærlighed sa...

Smukke billeder fra Italien!

Living next to me sa...

italia...hvilket vakkert land og bilder -F.

Henny sa...

Jeg er også ret vild med Italien. Det er rigtigt, at Venedig er opreklameret, men den er dog stadig, efter min mening, en meget smuk by.

Anonym sa...

Det har aldri fristet meg noe særlig å reise til Italia, men et karneval i Venezia hadde kanskje ikke vært så ille?

Strikkebesta sa...

Flotte bilete frå den sydlege delen av Europa. Forstår godt fascinasjonen din, ikkje berre alle kulturskataane, men også det herlege språket!