2008-11-29

En massa om mitt "gamla" jobb, var min tanke...

Morrn.
Så började det.....
En replika av bilen från 1935, ursprungligen tillverkades det
3 st bilar av Typ "60".
Den första funktionsdugliga "Bubbla"-modellen,
Volkswagen Prototyp V3.
Alla tre bilarna förstördes senare av fabriken pga. tekniska "hemligheter".




Jag fann en websida om VW. Måste bara sparas...............

http://www.ltv-vwc.org.uk/wheelspin/index.html

Jag får se vad som blir av, tanken att skriva på min blogg om VW.
Jag har ju skrivit en massa om den produkten på Wikin.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Volkswagen
Jag samlade fakta, mest från mina böcker, tyvärr så är
Wikin noga med upphovsrätten så det är väldigt
svårt att finna bilder....
På tal om gamla jobbet, jag har snart jobbat klart.........
Sista arbetsdag 23 december, tekniskt sett den 31/12........

2 kommentarer:

annette sa...

Hur känns Det Hasse att snart ha jobbat färdigt?
Själv är jag trött på Landstinget och längtar efter att få avgå med pension, låter inte klokt, men så kan det även gå med oss som tidigare älskat våra arbeten.
Att hela tiden stå inför omorganistioner är skittufft, kanske ginge bra om en omorganistion blev färdig innan nästa kommer men så är det tyvärr inte.

Skall tänka på Dej den 23;e

annette

Anonym sa...

Nu lever både Volvo och Saab farligt. Snart hör de kanske bara hemma i begagnat och i museum..? Småtrist, men utan svenskt ägande, varför skulle amerikanarna hålla liv i något utländskt?
Volkswagen, bubblan, var en skön kärra. :-)