2008-09-27

"Ett stenkast hemmifrån"............

Morrn.

Jag har haft semester hela vecka 39 (22-28), och i tisdags Em,
så tog jag en liten fotopromenad före maten. Toppväder för höst-
färger. Enligt bilderna så tog jag den första bilden kl. 16.13 och
den sista kl. 16.43, alltså totaltid 30 minuter + tiden från dörren
till jag var tillbaka 4+4, allt som allt 38 minuter. Phu.

Bilderna vinner på "klickning"

Första bilden skulle vara sist, "sommaren är slut"


Lönn i "bytningstid".......

Jag gillar lönn, den har så många nyanser och färger, redan från våren.
Asp, snart klar för en lång hård vinter.
En av dom åkrar som jag gick på.
Tisteln kan också vara fin.

En gyllene asp.
Inga bilder är manipulerade, alla är "rätt ur kartongen"
Lönnen skiftar färg med stil.
Lönn i tricolor, grön. gul och röd.

En foderball, i bakgrunden stabburet till gården "Østre Berg".
Samma plats och motiv, några få steg till höger.
Samma stabbur i en annan vinkel.

Det lilla hemmanet "Engesletten"
Det är väldigt fint renoverat, en pärla, jag har varit inne där många
gånger på trevliga fester.
Det gamla vårdträdet är förstås en stor lönn.
Det var det hela, så kan det bli om man har tur med vädret och lokaliteterna.
På något sätt kan man väl säga att jag är lyckligt lottad,
som bor i sådana vackra omgivningar,
inom några få minuters promenadavstånd.





6 kommentarer:

annette sa...

Ja, Hasse Du är lycklig lottad, och Du är en fantastisk fotograf, så helt fantastiska färger, så klara bilder!!

Ha nu en skön söndag!

//annette

Elisabet. sa...

Hej du Hasse ..-)

Tittar in här för att kolla lite vem som har skrivit på min sida .,. jaha, en herre som har utvandrat till Norge!

Undrar just hur du hamnade på min sida?

Underbart fina bilder har du i alla fall!

løvetann sa...

oj oj - og jeg som leste at du hadde tatt '4x4'!

Fortsatt flotte foto!

Synnøve. sa...

Så vackra bilder....Den andra blev som ett tak när man klickade upp den.
Så härliga färger.
Ha det bra.
Synne.

Ingrid sa...

Det var väldigt vackra höstfoton du har tagit. Du är en duktig fotograf, det är helt klart.

När det gäller Kränkus karameller kan jag inte erinra mig någon röd med hallonsmak. Min favorit är deras brända mandlar. Jag smaskade minsann i mig innehållet i en strut igår.

Ha det gott!
/Ingrid

Husbilen Credo sa...

Kikar in igen och tittar på dina vackra höst färgsfoton.
Verkligen fina en sådan klarhet i färgerna.

Ha de gott!

LottaM