2007-11-13

Jag vet vad det ska bli.

Ny på att blogga, ja, jag har nog funderat en stund på detta, framför allt har min dotter pressat på, det är jättekul säger hon. Min fråga har varit, vad ska man skriva om och varför.
Hennes svar var, att man kan skriva om vad som helst, för sig själv eller andra, det kan man själv bestämma.

Det jag ska göra är att försöka få ihop något om min barndom i en förort i Stockholm på 40 och 50 talet. Det är ganska länge sedan, (Moses gick i korta braller) och det har hänt en hel del efter den tiden.

Det är flera fördelar med detta, jag får öva på min dåliga grammatik, jag får hålla mitt modersmål vid liv, jag får använda "insidan". Det kan ev. komma med en del slangord från
den tiden, det bjuder jag på. Jag flyttade hit till Norge 1993 och som tur är så finns det svensk TV.

1 kommentar:

Anonym sa...

ser ju fintut vetja!