2010-05-13

ABC - Tema "E", Varv #3, 13/5

Morrn.

ABC - Tema "E".

Veckans tema-bokstav är E/e, vad kan man då finna på?

Då jag satt och tittade på bilder från min Prag-resa,

vecka 18, 3-6 maj,


så slog det mej att det fanns en del bilder som skulle fungera med E,

det är inte många människor på alla bilder, kanske bara en ensam person,

jag som tog bilden t.ex, spegelbild, kanske en ensam vandrare eller dylikt.

Bild 1,

Jag som ensam fotograf riktar min kamera mot Pragborgen - Sankt Veitsdomen -
på andra sidan Vitava. Karlsbron den stora turistfällan syns till höger.
Klickbara bilder.
Bild 2,

En ensam person, tillsynes, det finns en person utanför bildkanten...
Platsen är nedanför Karlsbron, helt nere vid vattnet.

Bild 3,

En ensam dam klockan 10.05 på morgonen,
kanske på väg till jobbet, vad vet jag...

Det här är vad jag fick till med bokstaven E/e, håll tillgodo....



Andras ABC-bilder här;
http://abctema.blogspot.com/2010/05/abc-i-ord-og-bilder-runde-3-e.html

11 kommentarer:

Petunia sa...

Nydelige bilder, Hasse! Likte spesielt det første med Sankt Veitsdomen og Vitava. Flott du fikk med det gjerdet i forgrunnen der:) Me like!

Annettes space sa...

Flotte billeder .... ensomhed eller alene-hed er godt fanget.
Hvad venter hun mon på, den unge kvinde i den røde genser ???

Prag er iøvrigt et sted jeg mangler at besøge. :-))

Henny sa...

Fine billeder. Interessant idé!

HildeS sa...

Fine bilder fra Praha. jeg får mer og mer lyst til å besøke denne byen jeg også.. Takk for titten.

TorAa sa...

Kreativ utnyttelse av en flott tur til Praha: ensom.

Unike bilder.

Min E:
http://toraamusic.blogspot.com

bestemors hage sa...

Jeg husket ikke, men sjekket - ja mitt bilde av epleblomster ble tatt med blits den 19.mai 2009.

Vi var i Praha under en hetebølge sommeren 2003. Bildene dine vekker minner. Vi må nok tilbake for å se mer.

linsky sa...

Flotte ensome bilder! :)

Living next to me sa...

noen gsanger er det godt å være ensom , og her vasr det bilder det var godt å se på

Maria G sa...

Härliga och fina bilder från din Pragresa!
Trevlig helg!

Admin sa...

Flotte bilder! Jeg likte spesielt det siste.

Har aldri vært i Praha, men skal dit en eller annen gang ;o)

Donald sa...

Det er smukke billeder til illustration af "E"nsomhed. Nu kan jeg se at det er Hasse-A som har denne bloggen, det er fint at du skriver det over kommentarfeltet, jeg havde desværre mange vinduer åbne og glemte hvad det var for et vindue, der var Hasse-A.

Billedet af portene og sporvognsskinnerne er specielt tankevækkende og smukt.